Aktualności

  • Apple, Google i Amazon najcenniejszymi markami na świecie.

    2018-10-05

    Apple, Google i Amazon to trzy najbardziej wartościowe marki 2018 roku według rankingu opublikowanego przez Interbrand. W porównaniu z poprzednim rokiem na najniższym miejscu podium Amazon zastąpił Microsoft, a Facebook - który w ub.r. odnotował najwyższy wzrost - teraz notuje spadek wartości. Wśród debiutantów na liście są Spotify i Subaru. W raporcie Interbrand podkreśla, że na wartość konkretnej marki w jego corocznym zestawieniu mają wpływ trzy najważniejsze czynniki: kondycja finansowa, znaczenie marki dla wyborów dokonywanych przez konsumentów, a także jej zdolność do kształtowania cen na rynku. Dziesięć lat po światowym kryzysie finansowym, najszybciej rosnące marki to te, które intuicyjnie rozumieją swoich klientów i podejmują odważne ruchy - powiedział Charles Trevail, globalny dyrektor generalny Interbrand. Ponad połowa najcenniejszych globalnych marek pochodzi z pięciu sektorów motoryzacja (16), technologie (13), usługi finansowe (12), luksus (9) i FMCG (9).

    źródło: www.wirtualnemedia.pl

  • Paczkmaty staną przy sklepach Lidla. Sieć chce wejść w e-handel.

    2018-09-10

    Lidl planuje na przełomie 2019 i 2020 roku ruszyć ze sprzedażą przez internet. Zakupy z dyskontu można będzie odbierać w popularnych paczkomatach. Taką informację podał serwis Spider's Web. InPost, właściciel paczkomatów, ma stawiać swoje maszyny przy wybranych marketach Lidla. To ma ułatwić odbiór zakupów. Ma to być też sposób na ominięcie zakazu handlu w niedziele. Pierwsze dwa takie paczkomaty przy sklepach Lidla stoją - jeden w Poznaniu, drugi w Plewiskach w Wielkopolsce. Według serwisu obie firmy chcą podzielić się kosztami inwestycji. - Lidl weźmie na na siebie infrastrukturę – da teren oraz zapewni media. InPost postawi natomiast maszyny oraz będzie odpowiadać za logistykę - czytamy w serwisie Spider's Web. Lidl dostanie dla siebie 40% pojemności paczkomatów stojących pod jego sklepami. Pozostała będzie dostępna do wykorzystania dla innych klientów Inpostu. Lidl ma obecnie w Polsce ponad 650 marketów.

    (źródło: www.dlahandlu.pl)

  • Realizujemy projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

    2018-08-31

    Bardzo nam miło poinformować, iż jesteśmy w trakcie realizacji projektu pn. „Wzrost konkurencyjności MEEST POLSKA poprzez internacjonalizację na rynkach Słowackim, Czeskim oraz Węgierskim” Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Oś priorytetowa I „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP. Projekt realizowany jest na podstawie umowy zawartej pomiędzy Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości a MEEST Polska Sp. z o.o. w dniu 27 września 2017 roku. Przyznana kwota dofinansowania to 397 320,00 zł.

    Głównym celem projektu jest pozyskanie kompleksowej wiedzy techniczno - merytorycznej związanej z internacjonalizacją usług spółki Meest Polska, a w konsekwencji świadczenie usług na nowych rynkach zagranicznych. Cel jest zbieżny z bieżącą sytuacją przedsiębiorstwa oraz planami rozwojowymi które zakładają sukcesywne wchodzenie na nowe rynki. Wynika to wprost z określonej wizji tj: "zdobycie nowych rynków dzięki realizacji założeń strategii rozwoju przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowego modelu biznesowego". W chwili obecnej Meest Polska nie świadczy usług na rynku czeskim, słowackim oraz węgierskim.

  • Wygoda - głównym motorem decyzji zakupowych klientów.

    2018-08-21

    Konsumenci są dziś bardziej zabiegani niż kiedykolwiek wcześniej, a z drugiej strony dzięki dostępowi do technologii coraz bardziej świadomi. Dlatego oczekują rozwiązań wygodnych, użytecznych, które ułatwiają im życie i oszczędzają czas, a przy tym zdrowych i ekologicznych. Te oczekiwania to wyzwanie dla branży FMCG i handlu detalicznego. Obok dobrej jakości za odpowiednią cenę, to właśnie wygoda staje się dziś głównym motorem decyzji zakupowych – wynika z globalnego raportu Nielsena „The Quest for Convenience”. Istnieje kilka czynników, które napędzają rosnący, globalny popyt na udogodnienia. Jednym z kluczowych jest dostęp do technologii oraz urbanizacja. Według ONZ do 2025 roku dwie trzecie światowej populacji będzie już mieszkać w miastach – to o 755 mln więcej niż dzisiaj. Zmieniająca się struktura ośrodków miejskich oznacza szybsze tempo życia i większe zapotrzebowanie konsumentów na technologie, które pomagają oszczędzać czas. Kolejnym zjawiskiem jest zmniejszanie się gospodarstw domowych, co powoduje zmianę zachowań konsumenckich. Klienci szukają wygodnych rozwiązań, które ułatwią im codzienne życie. Urbanizacja, szybszy styl życia i dostęp do technologii powodują również, że dziś konsumenci czują się bardziej zabiegani i zestresowani. Dlatego szukają wygodnych rozwiązań, które ułatwią im codzienne życie. Potencjalni klienci oczekują dziś przede wszystkim wygody, prostoty, oszczędności czasu i użyteczności.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Internauci wydają miesięcznie prawie 700 zł na zakupy online.

    2018-08-07

    Łącznie 690 zł na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru – tyle miesięcznie wydają w internecie polscy konsumenci - według badania Gemiusa. Z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że na zakupy online wydajemy więcej niż w zeszłym roku. Internauci średnio miesięcznie przeznaczyli na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru odpowiednio 224 zł, 299 zł, 99 zł i 68 zł. We wszystkich przypadkach, kwoty były wyższe w ujęciu rocznym. Badani wskazali również wyższe kwoty, jeśli chodzi o wydatki na sprzęt RTV i AGD (632 zł) oraz urządzenia mobilne (362 zł).
    52 proc. badanych deklaruje, że w najbliższym roku ich wydatki zakupowe w internecie nie ulegną zmianie. 30 proc. planuje zwiększyć, a 6 proc. - zmniejszyć wydatki. Więcej pieniędzy na e-zakupy zamierzają przeznaczyć mężczyźni oraz osoby w wieku 15-24 lat. Szybkie przelewy przez specjalny serwis internetowy motywują do zakupów 68 proc. ankietowanych. Szczególną popularnością cieszą się wśród osób z wyższym wykształceniem oraz w wieku 25-34 lata. Na kolejnych miejscach znalazły się płatność gotówką u kuriera przy odbiorze (42 proc.) oraz przesyłka za pobraniem (41 proc.).

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Jeff Bezos rusza z komercyjnymi lotami w kosmos, cena od 200 tysięcy dolarów.

    2018-07-17

    Firma Blue Origin, należąca do szefa Amazona Jeffa Bezosa, planuje od przyszłego roku sprzedaż komercyjnych wycieczek w kosmos. Cena pojedynczego biletu to 200-300 tysięcy dolarów. Informacje o szczegółach projektu Bezosa podała agencja Reuters, powołując się na anonimowe źródła. Sprzedaż biletów na suborbitalny lot statkiem Blue Shepard ma ruszyć w przeszłym roku. Statek ma wynosić pasażerów 62 mile nad Ziemię (ok. 100 kilometrów), tak by weszli w stan nieważkości i zobaczyli w pełni kształt naszej planety. Z powrotem pasażerowie mieliby wracać w specjalnych kapsułach. Za przelot jednej osoby trzeba będzie zapłacić od 200 do nawet 300 tysięcy dolarów. Wiadomo jednak, że Blue Shepard przechodzi już pierwsze testy bezpieczeństwa. Blue Origin to założona w 2000 roku przez Jeffa Bezosa spółka kosmiczna, której celem jest budowa transportu w przestrzeni kosmicznej. W ciągu ostatnich kilku lat firma otrzymała od NASA ponad 26 mln dolarów na rozwijanie konceptu i technologii odpowiedniego systemu. Spółka ma siedzibę na przedmieściach Seattle, starty odbywają się zaś z Teksasu. Jeff Bezos jest obecnie najbogatszym człowiekiem na świecie. Według Forbesa jego majątek szacowany jest na 141 mld dolarów.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Zara wypowiada technologiczną wojnę Amazonowi.

    2018-06-15

    Inditex, właściciel marki Zara, widzi już pierwsze zyski z inwestycji w nowe technologie. Zamierza jednak wprowadzić znacznie więcej możliwości (w tym rozszerzoną rzeczywistość i hologramowe wystawy) i poprawić efektywność, aby skuteczniej konkurować z Amazonem.
    W ostatnich miesiącach pojawiły się w wybranych sklepach hologramowe modelki z ubraniami oraz możliwość obejrzenia wystawy w z rozszerzonej rzeczywistości (AR - augmented reality), gdzie każdy na smartfonie może sprawdzić jak wyglądają konkretne ubrania z najnowszej kolekcji na żywych ludziach – wszystko po to, aby zatrzeć granice między sprzedażą online, a tą w sklepach. W Londynie Zara testuje nawet punkt odbioru zamówień online, gdzie towar wydaje robot.
    Zara w poprzednim kwartale rozpoczęła sprzedaż online w Nowej Zelandii i Australii. Inditex planuje nowe centrum dystrybucyjne w pobliżu swojej siedziby w Hiszpanii, a także nowy hub logistyczny w Holandii – łącznie inwestycje mają pochłonąć 150 mln euro. Hiszpański gigant ściąga do siebie technologiczne talenty. Już zapowiedziano, że do zarządu firmy trafi Pilar Lopez Alvarez, szef Microsoftu w Hiszpanii, a wcześniej w tym roku Inditex zatrudnił Sergio Alvareza, twórcę jednego z największych technologicznych start-upów w Hiszpanii.

    (źródło: www.forbes.pl)

  • Dzięki inteligentnym przymierzalniom i elektronicznym metkom ma wzrosnąć sprzedaż ubrań.

    2018-06-05

    Trwa rewolucja technologiczna w odzieżowych sklepach stacjonarnych. Wprowadzane przez firmę LPP nowe technologie do handlu, w tym testowane właśnie radiowe metki elektroniczne, mają skuteczniej dopasowywać asortyment do oczekiwań klientów. Z kolei inteligentne przymierzalnie pomogą klientom w doborze strojów i dodatków. Tradycyjny handel zmieni się więc w spersonalizowany marketing i sprzedaż omnichannel, w której nie ma podziału na sklepy stacjonarne i online. W czasach, gdy konsumenci mają wiele możliwości wyboru, nowe technologie mogą pomóc markom i sprzedawcom detalicznym w osiągnięciu efektywności biznesowej oraz poprawie oferty. To istotne, zwłaszcza w erze e-commerce, gdzie zakupy są proste, szybkie, a dzięki personalizacji na stronie prezentowane są te rzeczy, które z dużym prawdopodobieństwem trafią w gust klienta. Sklepy stacjonarne, by móc być równie skutecznymi, muszą postawić na nowe technologie.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • „Latające taksówki” już za 5 lat! Uber z nową koncepcję miejskiego transportu powietrznego.

    2018-05-14

    Uber zaprezentował koncepcje i projekty rozwoju technologii miejskiego transportu powietrznego. Firma ma w planach m.in. produkcję statku powietrznego pionowego startu i lądowania. Podpisano także umowę z NASA i armią amerykańską na prowadzenie wspólnych badań rozwojowych. Na konferencji Uber Elevate Summit w Los Angeles Uber zaprezentował projekty i technologie miejskiego transportu powietrznego, które chce w przyszłości stosować, m.in. prototyp statku powietrznego pionowego startu i lądowania, Embraer X, akumulatory E-One Moli oraz sieć punktów szybkiego ładowania ChargePoint. Uber pół roku temu ogłosił, że chce być pionierem w miejskim transporcie powietrznym. Obecnie trwają intensywne prace, aby w pierwszej kolejności to Los Angeles stało się ośrodkiem, gdzie helikoptery będą ogólnodostępne w transporcie miejskim.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • iPhone X najlepiej sprzedającym się smartfonem, wyprzedził iPhone'a 8 i 7!

    2018-05-08

    iPhone X był najlepiej sprzedającym się na świecie modelem smartfona w I kwartale 2018 r. Kolejne trzy miejsce także przypadły urządzeniom firmy Apple - wynika z danych Strategy Analytics. W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na świecie sprzedano 345,4 miliona smartfonów. 6 najpopularniejszych modeli odpowiadało razem za 1/7 wszystkich sprzedanych urządzeń. Strategy Analytics szacuje, że iPhone X sprzedał się w I kwartale w liczbie 16 milionów sztuk, zdobywając 4,6 proc. udziału w całym rynku. Od premiery w listopadzie ub.r. model ten znalazł już blisko 50 milionów nabywców. Następne pozycje w rankingu należą do kolejnych modeli Apple: iPhone'a 8 (12,5 mln sprzedanych sztuk, 3,6 proc. udz. w ryn.), iPhone'a 8 Plus (8,3 mln, 2,4 proc.) oraz iPhone'a 7 (5,6 mln, 1,6 proc.). Za urządzeniami koncernu z Cupertino znalazły się najpopularniejsze smartfony z systemem Android: Xiaomi Redmi 5A (5,4 mln, 1,6 proc.) i Samsung Galaxy S9 Plus (5,3 mln, 1,5 proc.). W tym miejscu należy zaznaczyć, że Galaxy S9 Plus, a także mniejszy model Galaxy S9, trafił na rynek dopiero pod koniec I kwartału br.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Udanej majówki!

    2018-04-27

    Wszystkim Klientom, którzy korzystają z szerokiego wachlarza naszych usług życzymy udanego wypoczynku podczas długiego weekendu majowego. Zespół Meest pozdrawia wiosennie!

  • Wygoda i szybkość zakupu kluczowe w procesie pozyskiwania klienta.

    2018-04-13

    Handlowcy na całym świecie szukają sposobów wykorzystania nowych technologii do ciągłej poprawy wygody i szybkości realizacji zakupów. W walce o klienta kluczowymi wartościami stają się wygoda i szybkość zakupu - wynika z analizy KPMG International.
    Najnowsze technologie, oparte przede wszystkim na rozwiązaniach cyfrowych w sferze komunikacji i analizie dużych zbiorów danych, jak również rozwój technologii produkcji opartych na automatyce coraz mocniej zmieniają oblicze handlu na całym świecie. Dzięki wykorzystywaniu nowych technologii, firmy dysponują obecnie większymi niż kiedykolwiek wcześniej możliwościami budowania pozytywnych doświadczeń klienckich. Zarówno producenci markowych produktów, jak również najważniejsze sieci handlowe widzą w tym obszarze największe szanse na budowę trwałych relacji z klientami i utrzymanie ich lojalności. Nowe technologie pozwalają szybciej i lepiej wychwytywać potrzeby klientów, aby móc je możliwie najszybciej zaspokoić oraz dotrzeć do konsumenta we właściwym miejscu i czasie. Z jednej strony producenci, a z drugiej sieci handlowe, coraz częściej używają najnowszych technologii, aby maksymalizować poziom oszczędności w procesie produkcji i zakupu. Największe zmiany obserwujemy w sprzedaży dóbr związanych z rozrywką – w ciągu kilku ostatnich lat sposób sprzedaży płyt z muzyką i filmami czy sprzedaż książek uległ głębokiej metamorfozie. Większość tego typu produktów sprzedawanych jest w tej chwili w postaciach cyfrowych. Takie rozwiązania dają możliwości pozbycia się kosztów samych nośników (płyty, papier), transportu towaru, najmu sklepów i kosztów samych sprzedawców. Szybkość procesu sprzedaży wymaga poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w systemie dystrybucji zakupionego produktu, a zwłaszcza jej ostatniego etapu dostawy do samego konsumenta.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Realizujemy projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

    2018-04-07

    Bardzo nam miło poinformować, iż jesteśmy w trakcie realizacji projektu pn. „Wzrost konkurencyjności MEEST POLSKA poprzez internacjonalizację na rynkach Słowackim, Czeskim oraz Węgierskim” Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Oś priorytetowa I „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP. Projekt realizowany jest na podstawie umowy zawartej pomiędzy Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości a MEEST Polska Sp. z o.o. w dniu 27 września 2017 roku. Przyznana kwota dofinansowania to 397 320,00 zł.

    Głównym celem projektu jest pozyskanie kompleksowej wiedzy techniczno - merytorycznej związanej z internacjonalizacją usług spółki Meest Polska, a w konsekwencji świadczenie usług na nowych rynkach zagranicznych. Cel jest zbieżny z bieżącą sytuacją przedsiębiorstwa oraz planami rozwojowymi które zakładają sukcesywne wchodzenie na nowe rynki. Wynika to wprost z określonej wizji tj: "zdobycie nowych rynków dzięki realizacji założeń strategii rozwoju przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowego modelu biznesowego". W chwili obecnej Meest Polska nie świadczy usług na rynku czeskim, słowackim oraz węgierskim.


  • Magazyn w Westerburgu nieczynny do odwołania!

    2018-03-27

    Szanowni Klienci, w związku z reorganizacją do odwołania wstrzymujemy dostawy do magazynu w Westerburgu. Prosimy korzystać z pozostałych wirtualnych adresów w ramach usługi mymeest.pl. Wkrótce powrócimy z nową ofertą!

  • Sprzedaż urządzeń wearables będzie rosła, najpopularniejsze smartwatche.

    2018-03-22

    W 2018 roku na świecie sprzedanych zostanie 132,9 miliona urządzeń z kategorii wearables, o 15,1 proc. więcej niż w roku 2017 - prognozuje firma badawcza IDC. Do 2022 roku rynek wearables ma rosnąć rocznie średnio o 13,4 proc. i sięgnąć wówczas 219,4 miliona sprzedanych urządzeń. Za niemal 2/5 sprzedaży mają za 5 lat odpowiadać smartwatche. W minionym roku segment ten zdominowało Apple, z ponad 50-proc. udziałem w sprzedaży. Producent zegarków Apple Watch ma w najbliższych latach zachować pozycję lidera, ale już nie z tak wyraźną przewagą, jako że zyskiwać mają takie marki jak Fitbit i Garmin, a także dostawcy smartwatchów z systemem Wear OS by Google (do niedawna Android Wear).
    Według IDC, oprócz smartwatchów, popularne wśród urządzeń z kategorii wearables będą też opaski oraz zegarki o podstawowej funkcjonalności, a mniejsze znaczenie będą miały produkty, które można nosić na uszach czy na ubraniu.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Allegro wprowadza funkcję czatów do obsługi sprzedawców i kupujących w serwisie.

    2018-03-07

    Allegro rozszerza możliwość komunikacji pomiędzy użytkownikami serwisu a obsługującymi go pracownikami. Na platformie wystartował Czat Allegro, który ma pozwalać na szybki kontakt z obsługą, zadawanie pytań i wyjaśnianie konkretnych problemów. Na razie czat jest dostępny dla sprzedawców korzystających z opcji reklam na Allegro, w przyszłości ma zostać udostępniony wszystkim użytkownikom. Narzędzie Czat Allegro jest obecnie dostępne dla sprzedających, którzy promują lub planują promować swoje oferty przez reklamy Allegro Ads. Jednak trwają już prace nad wdrożeniem czatu dla klientów i partnerów Allegro korzystających z innych funkcji serwisu. Jak podkreśla serwis czat dla usługi Allegro Ads to pierwszy tego typu kanał kontaktu i pierwszy z wielu kroków zaplanowanych w strategii do 2020 roku. Według Allegro czat jest dynamicznym kanałem kontaktu pozwalającym na rozmowę w czasie rzeczywistym, ale zachowuje zalety formy pisemnej. Pozwala to na przykład pisać na czacie i robić coś innego w tej samej chwili. Obsłudze serwisu pozwala odpowiedzieć na pytania i wątpliwości dokładnie wtedy, gdy takie się pojawiają.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Roboty Spot Mini – czyli wizja ewolucji autonomicznych maszyn.

    2018-02-20

    Firma Boston Dynamics zaprezentowała nowy film, na którym zaprojektowane przez nią roboty Spot Mini skutecznie współpracują ze sobą przy pokonywaniu przeszkód. Prezentacja odbiła się szerokim echem w mediach i internecie stawiając pytania o dalszą ewolucję autonomicznych maszyn. Boston Dynamics to amerykańska firma projektowa działająca od 1992 r. w segmencie nowych technologii. Zajmuje się m.in. projektowaniem robotów oraz rozwiązań dla armii USA. Jednym z produktów Boston Dynamics jest czworonożny robot o nazwie Spot Mini, który podlega stałym udoskonaleniom. Teraz do internetu trafił film, na którym konstruktorzy demonstrują nowe umiejętności autonomicznej maszyny. Na zamieszczonym na YouTube filmie zatytułowanym „Hey Buddy, Can You Give Me a Hand?” jeden z robotów na swej drodze napotyka zamknięte drzwi, których nie może pokonać. Wzywa więc na pomoc innego Spota Mini wyposażonego w specjalne ramię, które pozwala na naciśnięcie klamki i otwarcie drzwi. Robot z ramieniem przytrzymuje drzwi pozwalając swojemu partnerowi na wejście do znajdującego się za nimi pomieszczenia, następnie zaś podąża jego tropem. Prezentacja dowodzi, że roboty Boston Dynamics nie tylko zyskały nowe możliwości dzięki dodatkowemu wyposażeniu, ale potrafią też współdziałać w zespole i wzajemnie się wspierać. Filmik wywołał spore poruszenie w sieci, został wielokrotnie udostępniony przez największe media technologiczne oraz w serwisach społecznościowych. Dziennikarze i internauci przyznawali w artykułach i komentarzach, że inteligentne zachowanie robotów budzi nie tylko podziw, ale także obawy związane z tym jak szybko maszyny rozwijają się w swojej technologicznej ewolucji i czy ich coraz większe zdolności nie zagrożą w niedalekiej przyszłości człowiekowi.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Koncern LG wprowadza w smartfonach funkcje oparte na sztucznej inteligencji.

    2018-02-15

    Dzięki nim telefony mają wykonywać zdjęcia lepszej jakości oraz reagować na komendy głosowe użytkowników. LG podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Barcelonie (od 26 lutego do 1 marca br.) zaprezentuje pierwszą część pakietu funkcji opartych na sztucznej inteligencji, które opracowała na potrzeby swoich smartfonów. Ta nowa technologia zostanie zastosowana w tegorocznej wersji smartfona LG V30, który obecnie jest najbardziej zaawansowanym flagowym modelem oferowanym przez producenta. LG podkreśla, że skoncentrowało się na opracowaniu funkcji interfejsu użytkownika, wykorzystujących sztuczną inteligencję do rozpoznawania zarówno mowy, jak i obrazu rejestrowanego przez aparat, a tym samym pozwalających na intuicyjne obsługiwanie smartfona. Funkcja Vision AI ma analizować obiekty w polu widzenia aparatu i rekomendować najlepszy tryb tematyczny spośród ośmiu dostępnych w smartfonie: portret, jedzenie, zwierzęta, krajobraz, miasto, kwiaty, wschód słońca i zachód słońca. Aby określić, na jaki obiekt jest ustawiona ostrość aparatu i zaproponować optymalne ustawienia smartfon uwzględnia różnorodne parametry, takie jak kąt widzenia, kolory, odbicia światła, oświetlenie tła, analizując zdjęcia z bazy danych. Gdy użytkownik skieruje obiektyw np. na talerz z makaronem, włączy się tryb tematyczny „jedzenie” z cieplejszymi barwami i zwiększoną ostrością, dzięki którym zdjęcie uzyska apetyczny wygląd. Gdy obiektyw aparatu jest skierowany na konkretny obiekt funkcja Vision AI może automatycznie zeskanować kod QR, zainicjować wyszukiwanie obrazu lub wyświetlić informacje dotyczące zakupów, w tym sklepów oferujących dany przedmiot za najniższą cenę lub podobnych produktów, które mogą zainteresować użytkownika. W skład pakietu wchodzi też funkcja Voice AI, dzięki której według LG można uruchamiać aplikacje oraz zmieniać ustawienia używając wyłącznie poleceń głosowych. Asystent Google współpracuje z 32 komendami Voice AI, w tym z 23 komendami udostępnionymi w roku 2017, które są dostępne tylko w smartfonach LG. Dzięki temu nie trzeba przeglądać menu w poszukiwaniu potrzebnej opcji oraz można bezpośrednio uruchamiać określone funkcje.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Polska na 32. miejscu na świecie w szybkości internetu, na czele Singapur i Norwegia (TOP 130) W grudniu 2017 roku najszybszy internet stacjonarny na świecie

    2018-01-11

    W grudniu 2017 roku najszybszy internet stacjonarny na świecie posiadali użytkownicy w Singapurze, w Norwegii zaś dostępna jest najsprawniejsza sieć mobilna - wynika z danych firmy analitycznej Ookla. Polska znalazła się na 32. miejscu w kategorii połączeń stacjonarnych z wynikiem 44,7 Mb/s i spadła o 3 pozycje w rankingu mobilnym ze średnią prędkością 22,8 Mb/s. Firma Ookla zajmuje się bieżącymi pomiarami prędkości dostępu do internetu w poszczególnych krajach na świecie za pomocą prowadzonej przez siebie platformy Speedtest.net. Ostatnie wyniki pomiarów dotyczą grudnia ub.r. Według raportu światowa średnia prędkość stacjonarnych połączeń internetowych wyniosła pod koniec ub.r. 40,71 Mb/s w wypadku pobierania danych oraz 20,33 przy ich wysyłaniu do sieci. Najszybszy internet stacjonarny posiadają obecnie mieszkańcy Singapuru – prędkość pobierania wynosi tam średnio 161,21 Mbit/s. Na 2. miejscu znalazła się Islandia (145,64 Mb/s) wyprzedzając Hong Kong (141,56 Mb/s). W kategorii połączeń stacjonarnych Polska znalazła się na 32. pozycji. W naszym kraju w grudniu ub.r. średnia prędkość łączy wyniosła 44,76 Mb/s, ten wynik poprawił miejsce Polski w rankingu o 3 oczka.


    źródło: www.wirtualnemedia.pl

  • Dolar jest najsłabszy od trzech lat. Kosztuje już poniżej 3,5 zł.

    2018-01-03

    To nie jest dobry czas dla amerykańskiej waluty. W ciągu trzech ostatnich miesięcy dolar osłabił się wobec złotego o 4,6 proc. z poziomu 3,69 do 3,49. To najgorszy wynik od 2014 r. Skąd takie osłabienie? Dolar częściowo mógł być pod presją słabszych od oczekiwań odczytów nastrojów konsumentów przygotowanych przez Conference Board, jednak ogólnie podstawowym powodem przeceny USD jest negatywne nastawienie do niego inwestorów. Amerykańska waluta osłabia się, gdy są ku temu powody, ale nie chce się wzmacniać, gdy napływające z USA odczyty są dobre. Zwykle takie zaburzenia są krótkotrwałe i powinny one ustąpić krótko po rozpoczęciu nowego roku, twierdzą analitycy. Niemoc dolara wykorzystują wszystkie waluty wchodzące w skład koszyka G10: Miano najsilniejszej z nich niewątpliwie należy do szwajcarskiego franka, mniej pokaźny ruch w stronę północy notuje euro.

    źródło: Business Insider Polska

  • Wesołych Świąt!

    2017-12-22

    Drodzy Klienci! Życzymy Wam zdrowych i rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia, a w Nowym Roku samych sukcesów i wielu wspaniałych przesyłek od Meest :) 
    Zespół Meest Group i Meest Polska

  • UE przyjęła nowe regulacje ws. podatku VAT. Zmiany dotkną e-handel.

    2017-12-18

    Będą nowe regulacje dotyczące VAT. Powstanie ogólnoeuropejski portal internetowy, który będzie oferował firmom prosty system poboru podatku. Decyzję we wtorek podjęli unijni ministrowie finansów. Regulacje przewidują, że VAT będzie płacony w państwie, w którym znajduje się konsument, aby zapewnić sprawiedliwszy podział wpływów podatkowych między kraje członkowskie. Do tej pory płacony był w kraju, w którym dokonywało się zakupów. Istotną zmianą dla konsumentów będzie również zniesienie wyjątku dla przesyłek spoza UE o wartości mniejszej niż 22 euro. Teraz do takich towarów nie dolicza się podatku VAT, co sprawia, że przedsiębiorstwa w UE, które muszą naliczać podatek niezależnie od wartości wysyłanego towaru, są w gorszej pozycji. Luka ta daje też możliwości nadużyć. Część ze 150 mln przesyłek spoza UE o deklarowanej wartości poniżej 22 euro jest celowo niedoszacowanych.

    (źródło: businessinsider.com.pl)

  • Zapytanie ofertowe nr 1/2017/POPW/MEEST na zakup usług doradczych.

    2017-11-30

    W związku z realizacją umowy nr POPW.01.02.00-18-0023/17-00 projektu pn. „Wzrost konkurencyjności MEEST POLSKA poprzez internacjonalizację na rynkach Słowackim, Czeskim oraz Węgierskim” w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Oś priorytetowa I „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP, Beneficjent – Meest Polska Sp. z o.o. zwraca się z zapytaniem ofertowym na zakup usług doradczych.

    DO POBRANIA

    Zapytanie ofertowe(skan)

    Formularz ofertowy(do pobrania)


    Wynik przeprowadzonego postępowania(skan)

  • 24 tysiące aut Volvo na potrzeby autonomicznych taksówek Ubera.

    2017-11-23

    To już pewne. Uber i koncern Volvo podpisały umowę zgodnie z którą szwedzki producent dostarczy Uberowi 24 tysiące sztuk modelu XC90. Auta mają być przygotowane do wykorzystania w charakterze floty autonomicznych taksówek, którą zamierza zbudować przewoźnik.
    Według komunikatu porozumienie zawarte pomiędzy Volvo a Uberem przewiduje dostarczenie dla amerykańskiego startupu taksówkowego 24 tys. sztuk modelu XC90, dostawa ma zostać zrealizowana pomiędzy 2019 a 2021 r. W ramach kontraktu Volvo sprzeda Uberowi produkowane przez siebie SUV-y XC90 w specjalnej wersji. Auta będą wyposażone w podstawowe rozwiązania przystosowujące je do wykorzystania w charakterze pozbawionych kierowcy pojazdów autonomicznych. Zgodnie z zapowiedzią samochody zostaną następnie uzupełnione przez inżynierów Ubera w dodatkowe systemy, które przekształcą je w autonomiczne taksówki. W komunikacie nie ujawniono wartości zawartego kontraktu. W podstawowej wersji ceny modelu XC90 w USA zaczynają się od kwoty 46,9 tys. dol. Na razie nie wiadomo kiedy Uber zamierza wprowadzić do powszechnego użytku flotę swoich autonomicznych taksówek, pierwsze testy tych pojazdów opartych na konstrukcji Volvo przeprowadzono w lecie ub.r. w Pittsburghu w USA. Uber nie jest jednak jedyną firmą technologiczną planującą wykorzystanie w przyszłości przewozów za pomocą pojazdów pozbawionych kierowcy - na początku listopada br. testy autonomicznych taksówek rozpoczęła także należąca do Google firma Waymo.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Tencent przegoni Facebooka? Chiński gigant jest na ostatniej prostej.

    2017-11-20

    Czy to koniec ery Facebooka? Tencent, właściciel m.in. chińskiego odpowiednika giganta z Sillicon Valey, może w niedalekiej przyszłości osiągnąć wycenę podobną do firmy Marka Zuckerberga. Wskazują na to świetne wyniki holdingu na giełdzie. Tylko w ciągu ostatniego roku ceny akcji Tencent, chińskiego giganta internetowego (m.in. posiadającego portale społecznościowe i tworzącego gry mobilne), podwoiły się. Z prezentacji wyników finansowych holdingu za ostatni kwartał wynika, że zanotował on wzrost przychodów o 70 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Tak dobre wyniki zaskoczyły nawet analityków, którzy nie przewidywali aż takiego skoku. Inwestorzy coraz chętniej wykładają pieniądze na Tencenta głównie dlatego, że stawia on na dywersyfikację dochodów, poprzez rozwijanie swojej oferty: zajmuje się grami i płatnościami mobilnymi czy platformami do streamowania muzyki.
    Ostatnie wydarzenia wskazują na to, że Tencent niedługo przegoni Facebooka, którego wycena giełdowa to około 520 miliardów dolarów. Tej rywalizacji kolorytu dodaje to, że obydwie firmy zarządzają dwoma największymi serwisami społecznościowymi na świecie. Facebook ma już ponad dwa miliardy użytkowników, gdy WeChat, jego chiński odpowiednik, z którego korzystają głównie obywatele Państwa Środka, może pochwalić się miliardem. Kiedy może dojść do tak znaczącego skoku Tencenta? Może nawet w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Zaledwie w maju chiński gigant przebijał barierę 300 miliardów.

    (źródło: www.forbes.pl)

  • Samochody elektryczne parkują bezpłatnie. Na razie w Gdańsku.

    2017-11-06

    Właściciele samochodów z napędem elektrycznym i typu plug-in w Gdańsku nie płacą w strefach płatnego parkowania - poinformował urząd miasta. W promocję ekologicznego źródła napędu w mieście mają niebawem włączyć się też dealerzy samochodowi. Gdańsk, wzorem innych dużych miast na świecie i jako jedno z pierwszych w Polsce, wprowadził bezpłatne parkowanie w strefach płatnego parkowania dla właścicieli samochodów z napędem elektrycznym i typu plug-in. Miasto inwestuje także w rozbudowę stacji ładowania tego typu pojazdów. Aby zaparkować za darmo w strefach płatnego parkowania trzeba wyrobić specjalny identyfikator w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
    W Gdańsku specjalnie przystosowane stacje ładowania pojazdów znajdują się już w kilku miejscach. Władze miasta liczą, w promocję ekologicznego transportu włączą się także dealerzy samochodowi. Samochody z napędem hybrydowym plug-in to półelektryczne auta, których baterie można ładować przy użyciu prądu z sieci elektrycznej. Przez dłuższy czas, na dłuższym dystansie mogą poruszać się wyłącznie przy użyciu energii elektrycznej oraz mają dodatkową zaletę, że można przejść na napęd elektryczny wtedy, gdy jest to konieczne.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Polscy internauci będą mogli płacić na AliExpress poprzez PayU.

    2017-10-31

    Wybór Polski jako pierwszego rynku, na którym PayU rozpoczyna współpracę z chińskim serwisem, był naturalny – przyznaje Mario Shiliashki, szef PayU w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. N razie jest zbyt wcześnie, aby poznać szczegóły umowy. Przedstawiciele AliExpress nie ujawniają zapisów kontraktu. Nie podają również, jakie mają plany jeśli chodzi o dalszy rozwój w Polsce i innych krajach Europy. Pewne jest natomiast, że AliExpress jest w Polsce coraz popularniejszą platformą. Miesięcznie serwis odwiedza już ponad 3 mln polskich internautów, natomiast aplikacja mobilna AliExpress Shopping App w sierpniu tego roku miała 1,4 mln użytkowników (według badania Gemius/PBI). Na początku ubiegłego roku platforma została udostępniona w częściowo spolszczonej wersji, co jest sporym ułatwieniem dla polskich użytkowników. PayU umożliwia w Polsce realizację płatności na wielu platformach e-commerce, m.in. Allegro.pl, Pyszne.pl, Euro.com.pl oraz serwisach Grupy Onet i firmy odzieżowej LPP.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Poczta Polska pozostaje głównym partnerem logistycznym sklepów online, wyprzedzając DHL, DPD i InPost.

    2017-10-25

    Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia Poczta Polska jest na pierwszym miejscu jako najczęściej wybierany dostawca zakupionego w sklepach internetowych towaru. 55 proc. badanych sklepów wskazuje na usługi kurierskie i paczkowe Poczty Polskiej jako wybierane najczęściej przez ich klientów. Na kolejnych miejscach znajdują się DHL, DPD i InPost. Badane e-sklepy wykorzystują najczęściej dostarczanie przesyłek w opcji dostawy nazajutrz po nadaniu – 67 proc. oraz dostawy dwa dni po nadaniu – 18 proc. Rośnie odsetek sklepów obsługujących większą liczbę zamówień – na poziomie od 1 do 5 tys. miesięcznie. Spada za to udział sklepów wysyłających poniżej 100 paczek w miesiącu. Klienci częściej dokonują w sklepach internetowych zakupów, za które płacą od 51 do 500 złotych.
    - Kilkaset najbardziej dynamicznych polskich firm e-commerce które przebadaliśmy to elita polskiego biznesu. Nie tylko generują one znakomite wzrosty obrotów, nie do pomyślenia w niektórych branżach, ale także dowodzą siły polskiego kapitału - niemal 100% takich podmiotów to firmy całkowicie polskie. Zauważyliśmy, że w zakresie dostawy zakupionych produktów klienci sklepów stawiają w pierwszej kolejności na Pocztę Polską. Warto też zauważyć, że e-sklepy, obsługiwane zwykle przez 2-9 pracowników wysyłają coraz mniej drobnych przesyłek (do 50 zł) oraz coraz częściej realizują w skali miesiąca wysyłkę ponad 1000 paczek - komentuje Marek Lekki, dyrektor zarządzający ARC Rynek i Opinia.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Najnowsze badania – 62 procent Polaków korzysta ze smartfonów.

    2017-10-18

    Raport „Mobile Advertising Forecasts 2017” został sporządzony przez agencję Zenith na podstawie badań przeprowadzonych na 52 rynkach. Obecnie w 52 krajach objętych raportem smartfony posiada 63 proc. społeczeństwa, a w ub.r. ten odsetek wynosił 58 proc. Zgodnie z prognozami w 2018 r. wskaźnik ten sięgnie poziomu 66 proc. Szybki wzrost liczby posiadaczy smartfonów na świecie, zmieniający sposób komunikacji reklamodawców z konsumentami zaczyna spowalniać wraz z nasyceniem rynku – w niektórych krajach penetracja smartfonów sięga już 80 -90 proc. Liczba posiadaczy smartfonów wzrośnie w 2018 roku o 7 proc., wobec 10 proc. w 2017, 14 w 2016 i 21 proc. w 2015 r. W Polsce smartfon posiada obecnie 62 proc. mieszkańców i ten odsetek będzie w kolejnych latach rósł, ale już z mniejszą dynamiką. Kraje Europy Zachodniej i regionu Azji Pacyficznej pozostają w światowej czołówce smartfonizacji. Według szacunków Zenith w 2018 r. na 5 rynkach penetracja smartfonów przekroczy 90 proc. Będą to Holandia (94 proc.), Tajwan (93 proc.), Hong Kong (92 proc.), Norwegia i Irlandia (na obu rynkach 91 proc dwukrotnie. W 2018 r. czas poświęcony na korzystanie z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych będzie stanowił 73 proc. czasu spędzanego online.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Hammer Active - pancerny telefon za 549 zł!

    2017-10-11

    Firma mPTech (wcześniej myPhone) wprowadziła na rynek nowego smartfona z serii Hammer o wzmocnionej konstrukcji - model Active. Hammer Acitve to smartfon z odpornością IP68, o niewielkich wymiarach i wadze 186 g. Urządzenie posiada 4,7-calowy ekran IPS o rozdzielczości 1280 x 720 pikseli, który przed zarysowaniami i zniszczeniem chroni szkło Corning Gorilla Glass 3. Active jest wyposażony w dwa aparaty: główny 8 Mpx z doświetlającą diodą LED i autofokusem oraz przedni 2 Mpx do robienia selfie. Oferuje także 8 GB pamięci wewnętrznej, którą można powiększyć o dodatkowe 128 GB dzięki karcie i czytnikowi microSD, funkcję Dual SIM, Wi-Fi, GPS oraz litowo-jonową baterię o pojemności 3000 mAh. Smartfon działa pod kontrolą systemu operacyjnego Android 7.0 Nougat z certyfikacją GMS. Hammer Active jest dostępny w sklepie internetowym producenta i u partnerów w cenie 549 zł. Smartfon jest oferowany w trzech wersjach kolorystycznych: czarnej, czarno-pomarańczowej i czarno-zielonej. Producent zachęca klientów - ci, którzy kupią model do 22 października, otrzymają szkło hartowane i słuchawki Bluetooth gratis.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

Kontakt   •   Regulamin   •   faq

  • Apple, Google i Amazon najcenniejszymi markami na świecie.

    2018-10-05

    Apple, Google i Amazon to trzy najbardziej wartościowe marki 2018 roku według rankingu opublikowanego przez Interbrand. W porównaniu z poprzednim rokiem na najniższym miejscu podium Amazon zastąpił Microsoft, a Facebook - który w ub.r. odnotował najwyższy wzrost - teraz notuje spadek wartości. Wśród debiutantów na liście są Spotify i Subaru. W raporcie Interbrand podkreśla, że na wartość konkretnej marki w jego corocznym zestawieniu mają wpływ trzy najważniejsze czynniki: kondycja finansowa, znaczenie marki dla wyborów dokonywanych przez konsumentów, a także jej zdolność do kształtowania cen na rynku. Dziesięć lat po światowym kryzysie finansowym, najszybciej rosnące marki to te, które intuicyjnie rozumieją swoich klientów i podejmują odważne ruchy - powiedział Charles Trevail, globalny dyrektor generalny Interbrand. Ponad połowa najcenniejszych globalnych marek pochodzi z pięciu sektorów motoryzacja (16), technologie (13), usługi finansowe (12), luksus (9) i FMCG (9).

    źródło: www.wirtualnemedia.pl

  • Paczkmaty staną przy sklepach Lidla. Sieć chce wejść w e-handel.

    2018-09-10

    Lidl planuje na przełomie 2019 i 2020 roku ruszyć ze sprzedażą przez internet. Zakupy z dyskontu można będzie odbierać w popularnych paczkomatach. Taką informację podał serwis Spider's Web. InPost, właściciel paczkomatów, ma stawiać swoje maszyny przy wybranych marketach Lidla. To ma ułatwić odbiór zakupów. Ma to być też sposób na ominięcie zakazu handlu w niedziele. Pierwsze dwa takie paczkomaty przy sklepach Lidla stoją - jeden w Poznaniu, drugi w Plewiskach w Wielkopolsce. Według serwisu obie firmy chcą podzielić się kosztami inwestycji. - Lidl weźmie na na siebie infrastrukturę – da teren oraz zapewni media. InPost postawi natomiast maszyny oraz będzie odpowiadać za logistykę - czytamy w serwisie Spider's Web. Lidl dostanie dla siebie 40% pojemności paczkomatów stojących pod jego sklepami. Pozostała będzie dostępna do wykorzystania dla innych klientów Inpostu. Lidl ma obecnie w Polsce ponad 650 marketów.

    (źródło: www.dlahandlu.pl)

  • Realizujemy projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

    2018-08-31

    Bardzo nam miło poinformować, iż jesteśmy w trakcie realizacji projektu pn. „Wzrost konkurencyjności MEEST POLSKA poprzez internacjonalizację na rynkach Słowackim, Czeskim oraz Węgierskim” Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Oś priorytetowa I „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP. Projekt realizowany jest na podstawie umowy zawartej pomiędzy Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości a MEEST Polska Sp. z o.o. w dniu 27 września 2017 roku. Przyznana kwota dofinansowania to 397 320,00 zł.

    Głównym celem projektu jest pozyskanie kompleksowej wiedzy techniczno - merytorycznej związanej z internacjonalizacją usług spółki Meest Polska, a w konsekwencji świadczenie usług na nowych rynkach zagranicznych. Cel jest zbieżny z bieżącą sytuacją przedsiębiorstwa oraz planami rozwojowymi które zakładają sukcesywne wchodzenie na nowe rynki. Wynika to wprost z określonej wizji tj: "zdobycie nowych rynków dzięki realizacji założeń strategii rozwoju przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowego modelu biznesowego". W chwili obecnej Meest Polska nie świadczy usług na rynku czeskim, słowackim oraz węgierskim.

  • Wygoda - głównym motorem decyzji zakupowych klientów.

    2018-08-21

    Konsumenci są dziś bardziej zabiegani niż kiedykolwiek wcześniej, a z drugiej strony dzięki dostępowi do technologii coraz bardziej świadomi. Dlatego oczekują rozwiązań wygodnych, użytecznych, które ułatwiają im życie i oszczędzają czas, a przy tym zdrowych i ekologicznych. Te oczekiwania to wyzwanie dla branży FMCG i handlu detalicznego. Obok dobrej jakości za odpowiednią cenę, to właśnie wygoda staje się dziś głównym motorem decyzji zakupowych – wynika z globalnego raportu Nielsena „The Quest for Convenience”. Istnieje kilka czynników, które napędzają rosnący, globalny popyt na udogodnienia. Jednym z kluczowych jest dostęp do technologii oraz urbanizacja. Według ONZ do 2025 roku dwie trzecie światowej populacji będzie już mieszkać w miastach – to o 755 mln więcej niż dzisiaj. Zmieniająca się struktura ośrodków miejskich oznacza szybsze tempo życia i większe zapotrzebowanie konsumentów na technologie, które pomagają oszczędzać czas. Kolejnym zjawiskiem jest zmniejszanie się gospodarstw domowych, co powoduje zmianę zachowań konsumenckich. Klienci szukają wygodnych rozwiązań, które ułatwią im codzienne życie. Urbanizacja, szybszy styl życia i dostęp do technologii powodują również, że dziś konsumenci czują się bardziej zabiegani i zestresowani. Dlatego szukają wygodnych rozwiązań, które ułatwią im codzienne życie. Potencjalni klienci oczekują dziś przede wszystkim wygody, prostoty, oszczędności czasu i użyteczności.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Internauci wydają miesięcznie prawie 700 zł na zakupy online.

    2018-08-07

    Łącznie 690 zł na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru – tyle miesięcznie wydają w internecie polscy konsumenci - według badania Gemiusa. Z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że na zakupy online wydajemy więcej niż w zeszłym roku. Internauci średnio miesięcznie przeznaczyli na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru odpowiednio 224 zł, 299 zł, 99 zł i 68 zł. We wszystkich przypadkach, kwoty były wyższe w ujęciu rocznym. Badani wskazali również wyższe kwoty, jeśli chodzi o wydatki na sprzęt RTV i AGD (632 zł) oraz urządzenia mobilne (362 zł).
    52 proc. badanych deklaruje, że w najbliższym roku ich wydatki zakupowe w internecie nie ulegną zmianie. 30 proc. planuje zwiększyć, a 6 proc. - zmniejszyć wydatki. Więcej pieniędzy na e-zakupy zamierzają przeznaczyć mężczyźni oraz osoby w wieku 15-24 lat. Szybkie przelewy przez specjalny serwis internetowy motywują do zakupów 68 proc. ankietowanych. Szczególną popularnością cieszą się wśród osób z wyższym wykształceniem oraz w wieku 25-34 lata. Na kolejnych miejscach znalazły się płatność gotówką u kuriera przy odbiorze (42 proc.) oraz przesyłka za pobraniem (41 proc.).

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Jeff Bezos rusza z komercyjnymi lotami w kosmos, cena od 200 tysięcy dolarów.

    2018-07-17

    Firma Blue Origin, należąca do szefa Amazona Jeffa Bezosa, planuje od przyszłego roku sprzedaż komercyjnych wycieczek w kosmos. Cena pojedynczego biletu to 200-300 tysięcy dolarów. Informacje o szczegółach projektu Bezosa podała agencja Reuters, powołując się na anonimowe źródła. Sprzedaż biletów na suborbitalny lot statkiem Blue Shepard ma ruszyć w przeszłym roku. Statek ma wynosić pasażerów 62 mile nad Ziemię (ok. 100 kilometrów), tak by weszli w stan nieważkości i zobaczyli w pełni kształt naszej planety. Z powrotem pasażerowie mieliby wracać w specjalnych kapsułach. Za przelot jednej osoby trzeba będzie zapłacić od 200 do nawet 300 tysięcy dolarów. Wiadomo jednak, że Blue Shepard przechodzi już pierwsze testy bezpieczeństwa. Blue Origin to założona w 2000 roku przez Jeffa Bezosa spółka kosmiczna, której celem jest budowa transportu w przestrzeni kosmicznej. W ciągu ostatnich kilku lat firma otrzymała od NASA ponad 26 mln dolarów na rozwijanie konceptu i technologii odpowiedniego systemu. Spółka ma siedzibę na przedmieściach Seattle, starty odbywają się zaś z Teksasu. Jeff Bezos jest obecnie najbogatszym człowiekiem na świecie. Według Forbesa jego majątek szacowany jest na 141 mld dolarów.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Zara wypowiada technologiczną wojnę Amazonowi.

    2018-06-15

    Inditex, właściciel marki Zara, widzi już pierwsze zyski z inwestycji w nowe technologie. Zamierza jednak wprowadzić znacznie więcej możliwości (w tym rozszerzoną rzeczywistość i hologramowe wystawy) i poprawić efektywność, aby skuteczniej konkurować z Amazonem.
    W ostatnich miesiącach pojawiły się w wybranych sklepach hologramowe modelki z ubraniami oraz możliwość obejrzenia wystawy w z rozszerzonej rzeczywistości (AR - augmented reality), gdzie każdy na smartfonie może sprawdzić jak wyglądają konkretne ubrania z najnowszej kolekcji na żywych ludziach – wszystko po to, aby zatrzeć granice między sprzedażą online, a tą w sklepach. W Londynie Zara testuje nawet punkt odbioru zamówień online, gdzie towar wydaje robot.
    Zara w poprzednim kwartale rozpoczęła sprzedaż online w Nowej Zelandii i Australii. Inditex planuje nowe centrum dystrybucyjne w pobliżu swojej siedziby w Hiszpanii, a także nowy hub logistyczny w Holandii – łącznie inwestycje mają pochłonąć 150 mln euro. Hiszpański gigant ściąga do siebie technologiczne talenty. Już zapowiedziano, że do zarządu firmy trafi Pilar Lopez Alvarez, szef Microsoftu w Hiszpanii, a wcześniej w tym roku Inditex zatrudnił Sergio Alvareza, twórcę jednego z największych technologicznych start-upów w Hiszpanii.

    (źródło: www.forbes.pl)

  • Dzięki inteligentnym przymierzalniom i elektronicznym metkom ma wzrosnąć sprzedaż ubrań.

    2018-06-05

    Trwa rewolucja technologiczna w odzieżowych sklepach stacjonarnych. Wprowadzane przez firmę LPP nowe technologie do handlu, w tym testowane właśnie radiowe metki elektroniczne, mają skuteczniej dopasowywać asortyment do oczekiwań klientów. Z kolei inteligentne przymierzalnie pomogą klientom w doborze strojów i dodatków. Tradycyjny handel zmieni się więc w spersonalizowany marketing i sprzedaż omnichannel, w której nie ma podziału na sklepy stacjonarne i online. W czasach, gdy konsumenci mają wiele możliwości wyboru, nowe technologie mogą pomóc markom i sprzedawcom detalicznym w osiągnięciu efektywności biznesowej oraz poprawie oferty. To istotne, zwłaszcza w erze e-commerce, gdzie zakupy są proste, szybkie, a dzięki personalizacji na stronie prezentowane są te rzeczy, które z dużym prawdopodobieństwem trafią w gust klienta. Sklepy stacjonarne, by móc być równie skutecznymi, muszą postawić na nowe technologie.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • „Latające taksówki” już za 5 lat! Uber z nową koncepcję miejskiego transportu powietrznego.

    2018-05-14

    Uber zaprezentował koncepcje i projekty rozwoju technologii miejskiego transportu powietrznego. Firma ma w planach m.in. produkcję statku powietrznego pionowego startu i lądowania. Podpisano także umowę z NASA i armią amerykańską na prowadzenie wspólnych badań rozwojowych. Na konferencji Uber Elevate Summit w Los Angeles Uber zaprezentował projekty i technologie miejskiego transportu powietrznego, które chce w przyszłości stosować, m.in. prototyp statku powietrznego pionowego startu i lądowania, Embraer X, akumulatory E-One Moli oraz sieć punktów szybkiego ładowania ChargePoint. Uber pół roku temu ogłosił, że chce być pionierem w miejskim transporcie powietrznym. Obecnie trwają intensywne prace, aby w pierwszej kolejności to Los Angeles stało się ośrodkiem, gdzie helikoptery będą ogólnodostępne w transporcie miejskim.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • iPhone X najlepiej sprzedającym się smartfonem, wyprzedził iPhone'a 8 i 7!

    2018-05-08

    iPhone X był najlepiej sprzedającym się na świecie modelem smartfona w I kwartale 2018 r. Kolejne trzy miejsce także przypadły urządzeniom firmy Apple - wynika z danych Strategy Analytics. W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na świecie sprzedano 345,4 miliona smartfonów. 6 najpopularniejszych modeli odpowiadało razem za 1/7 wszystkich sprzedanych urządzeń. Strategy Analytics szacuje, że iPhone X sprzedał się w I kwartale w liczbie 16 milionów sztuk, zdobywając 4,6 proc. udziału w całym rynku. Od premiery w listopadzie ub.r. model ten znalazł już blisko 50 milionów nabywców. Następne pozycje w rankingu należą do kolejnych modeli Apple: iPhone'a 8 (12,5 mln sprzedanych sztuk, 3,6 proc. udz. w ryn.), iPhone'a 8 Plus (8,3 mln, 2,4 proc.) oraz iPhone'a 7 (5,6 mln, 1,6 proc.). Za urządzeniami koncernu z Cupertino znalazły się najpopularniejsze smartfony z systemem Android: Xiaomi Redmi 5A (5,4 mln, 1,6 proc.) i Samsung Galaxy S9 Plus (5,3 mln, 1,5 proc.). W tym miejscu należy zaznaczyć, że Galaxy S9 Plus, a także mniejszy model Galaxy S9, trafił na rynek dopiero pod koniec I kwartału br.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Udanej majówki!

    2018-04-27

    Wszystkim Klientom, którzy korzystają z szerokiego wachlarza naszych usług życzymy udanego wypoczynku podczas długiego weekendu majowego. Zespół Meest pozdrawia wiosennie!

  • Wygoda i szybkość zakupu kluczowe w procesie pozyskiwania klienta.

    2018-04-13

    Handlowcy na całym świecie szukają sposobów wykorzystania nowych technologii do ciągłej poprawy wygody i szybkości realizacji zakupów. W walce o klienta kluczowymi wartościami stają się wygoda i szybkość zakupu - wynika z analizy KPMG International.
    Najnowsze technologie, oparte przede wszystkim na rozwiązaniach cyfrowych w sferze komunikacji i analizie dużych zbiorów danych, jak również rozwój technologii produkcji opartych na automatyce coraz mocniej zmieniają oblicze handlu na całym świecie. Dzięki wykorzystywaniu nowych technologii, firmy dysponują obecnie większymi niż kiedykolwiek wcześniej możliwościami budowania pozytywnych doświadczeń klienckich. Zarówno producenci markowych produktów, jak również najważniejsze sieci handlowe widzą w tym obszarze największe szanse na budowę trwałych relacji z klientami i utrzymanie ich lojalności. Nowe technologie pozwalają szybciej i lepiej wychwytywać potrzeby klientów, aby móc je możliwie najszybciej zaspokoić oraz dotrzeć do konsumenta we właściwym miejscu i czasie. Z jednej strony producenci, a z drugiej sieci handlowe, coraz częściej używają najnowszych technologii, aby maksymalizować poziom oszczędności w procesie produkcji i zakupu. Największe zmiany obserwujemy w sprzedaży dóbr związanych z rozrywką – w ciągu kilku ostatnich lat sposób sprzedaży płyt z muzyką i filmami czy sprzedaż książek uległ głębokiej metamorfozie. Większość tego typu produktów sprzedawanych jest w tej chwili w postaciach cyfrowych. Takie rozwiązania dają możliwości pozbycia się kosztów samych nośników (płyty, papier), transportu towaru, najmu sklepów i kosztów samych sprzedawców. Szybkość procesu sprzedaży wymaga poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w systemie dystrybucji zakupionego produktu, a zwłaszcza jej ostatniego etapu dostawy do samego konsumenta.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Realizujemy projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

    2018-04-07

    Bardzo nam miło poinformować, iż jesteśmy w trakcie realizacji projektu pn. „Wzrost konkurencyjności MEEST POLSKA poprzez internacjonalizację na rynkach Słowackim, Czeskim oraz Węgierskim” Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Oś priorytetowa I „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP. Projekt realizowany jest na podstawie umowy zawartej pomiędzy Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości a MEEST Polska Sp. z o.o. w dniu 27 września 2017 roku. Przyznana kwota dofinansowania to 397 320,00 zł.

    Głównym celem projektu jest pozyskanie kompleksowej wiedzy techniczno - merytorycznej związanej z internacjonalizacją usług spółki Meest Polska, a w konsekwencji świadczenie usług na nowych rynkach zagranicznych. Cel jest zbieżny z bieżącą sytuacją przedsiębiorstwa oraz planami rozwojowymi które zakładają sukcesywne wchodzenie na nowe rynki. Wynika to wprost z określonej wizji tj: "zdobycie nowych rynków dzięki realizacji założeń strategii rozwoju przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowego modelu biznesowego". W chwili obecnej Meest Polska nie świadczy usług na rynku czeskim, słowackim oraz węgierskim.


  • Magazyn w Westerburgu nieczynny do odwołania!

    2018-03-27

    Szanowni Klienci, w związku z reorganizacją do odwołania wstrzymujemy dostawy do magazynu w Westerburgu. Prosimy korzystać z pozostałych wirtualnych adresów w ramach usługi mymeest.pl. Wkrótce powrócimy z nową ofertą!

  • Sprzedaż urządzeń wearables będzie rosła, najpopularniejsze smartwatche.

    2018-03-22

    W 2018 roku na świecie sprzedanych zostanie 132,9 miliona urządzeń z kategorii wearables, o 15,1 proc. więcej niż w roku 2017 - prognozuje firma badawcza IDC. Do 2022 roku rynek wearables ma rosnąć rocznie średnio o 13,4 proc. i sięgnąć wówczas 219,4 miliona sprzedanych urządzeń. Za niemal 2/5 sprzedaży mają za 5 lat odpowiadać smartwatche. W minionym roku segment ten zdominowało Apple, z ponad 50-proc. udziałem w sprzedaży. Producent zegarków Apple Watch ma w najbliższych latach zachować pozycję lidera, ale już nie z tak wyraźną przewagą, jako że zyskiwać mają takie marki jak Fitbit i Garmin, a także dostawcy smartwatchów z systemem Wear OS by Google (do niedawna Android Wear).
    Według IDC, oprócz smartwatchów, popularne wśród urządzeń z kategorii wearables będą też opaski oraz zegarki o podstawowej funkcjonalności, a mniejsze znaczenie będą miały produkty, które można nosić na uszach czy na ubraniu.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Allegro wprowadza funkcję czatów do obsługi sprzedawców i kupujących w serwisie.

    2018-03-07

    Allegro rozszerza możliwość komunikacji pomiędzy użytkownikami serwisu a obsługującymi go pracownikami. Na platformie wystartował Czat Allegro, który ma pozwalać na szybki kontakt z obsługą, zadawanie pytań i wyjaśnianie konkretnych problemów. Na razie czat jest dostępny dla sprzedawców korzystających z opcji reklam na Allegro, w przyszłości ma zostać udostępniony wszystkim użytkownikom. Narzędzie Czat Allegro jest obecnie dostępne dla sprzedających, którzy promują lub planują promować swoje oferty przez reklamy Allegro Ads. Jednak trwają już prace nad wdrożeniem czatu dla klientów i partnerów Allegro korzystających z innych funkcji serwisu. Jak podkreśla serwis czat dla usługi Allegro Ads to pierwszy tego typu kanał kontaktu i pierwszy z wielu kroków zaplanowanych w strategii do 2020 roku. Według Allegro czat jest dynamicznym kanałem kontaktu pozwalającym na rozmowę w czasie rzeczywistym, ale zachowuje zalety formy pisemnej. Pozwala to na przykład pisać na czacie i robić coś innego w tej samej chwili. Obsłudze serwisu pozwala odpowiedzieć na pytania i wątpliwości dokładnie wtedy, gdy takie się pojawiają.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Roboty Spot Mini – czyli wizja ewolucji autonomicznych maszyn.

    2018-02-20

    Firma Boston Dynamics zaprezentowała nowy film, na którym zaprojektowane przez nią roboty Spot Mini skutecznie współpracują ze sobą przy pokonywaniu przeszkód. Prezentacja odbiła się szerokim echem w mediach i internecie stawiając pytania o dalszą ewolucję autonomicznych maszyn. Boston Dynamics to amerykańska firma projektowa działająca od 1992 r. w segmencie nowych technologii. Zajmuje się m.in. projektowaniem robotów oraz rozwiązań dla armii USA. Jednym z produktów Boston Dynamics jest czworonożny robot o nazwie Spot Mini, który podlega stałym udoskonaleniom. Teraz do internetu trafił film, na którym konstruktorzy demonstrują nowe umiejętności autonomicznej maszyny. Na zamieszczonym na YouTube filmie zatytułowanym „Hey Buddy, Can You Give Me a Hand?” jeden z robotów na swej drodze napotyka zamknięte drzwi, których nie może pokonać. Wzywa więc na pomoc innego Spota Mini wyposażonego w specjalne ramię, które pozwala na naciśnięcie klamki i otwarcie drzwi. Robot z ramieniem przytrzymuje drzwi pozwalając swojemu partnerowi na wejście do znajdującego się za nimi pomieszczenia, następnie zaś podąża jego tropem. Prezentacja dowodzi, że roboty Boston Dynamics nie tylko zyskały nowe możliwości dzięki dodatkowemu wyposażeniu, ale potrafią też współdziałać w zespole i wzajemnie się wspierać. Filmik wywołał spore poruszenie w sieci, został wielokrotnie udostępniony przez największe media technologiczne oraz w serwisach społecznościowych. Dziennikarze i internauci przyznawali w artykułach i komentarzach, że inteligentne zachowanie robotów budzi nie tylko podziw, ale także obawy związane z tym jak szybko maszyny rozwijają się w swojej technologicznej ewolucji i czy ich coraz większe zdolności nie zagrożą w niedalekiej przyszłości człowiekowi.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Koncern LG wprowadza w smartfonach funkcje oparte na sztucznej inteligencji.

    2018-02-15

    Dzięki nim telefony mają wykonywać zdjęcia lepszej jakości oraz reagować na komendy głosowe użytkowników. LG podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Barcelonie (od 26 lutego do 1 marca br.) zaprezentuje pierwszą część pakietu funkcji opartych na sztucznej inteligencji, które opracowała na potrzeby swoich smartfonów. Ta nowa technologia zostanie zastosowana w tegorocznej wersji smartfona LG V30, który obecnie jest najbardziej zaawansowanym flagowym modelem oferowanym przez producenta. LG podkreśla, że skoncentrowało się na opracowaniu funkcji interfejsu użytkownika, wykorzystujących sztuczną inteligencję do rozpoznawania zarówno mowy, jak i obrazu rejestrowanego przez aparat, a tym samym pozwalających na intuicyjne obsługiwanie smartfona. Funkcja Vision AI ma analizować obiekty w polu widzenia aparatu i rekomendować najlepszy tryb tematyczny spośród ośmiu dostępnych w smartfonie: portret, jedzenie, zwierzęta, krajobraz, miasto, kwiaty, wschód słońca i zachód słońca. Aby określić, na jaki obiekt jest ustawiona ostrość aparatu i zaproponować optymalne ustawienia smartfon uwzględnia różnorodne parametry, takie jak kąt widzenia, kolory, odbicia światła, oświetlenie tła, analizując zdjęcia z bazy danych. Gdy użytkownik skieruje obiektyw np. na talerz z makaronem, włączy się tryb tematyczny „jedzenie” z cieplejszymi barwami i zwiększoną ostrością, dzięki którym zdjęcie uzyska apetyczny wygląd. Gdy obiektyw aparatu jest skierowany na konkretny obiekt funkcja Vision AI może automatycznie zeskanować kod QR, zainicjować wyszukiwanie obrazu lub wyświetlić informacje dotyczące zakupów, w tym sklepów oferujących dany przedmiot za najniższą cenę lub podobnych produktów, które mogą zainteresować użytkownika. W skład pakietu wchodzi też funkcja Voice AI, dzięki której według LG można uruchamiać aplikacje oraz zmieniać ustawienia używając wyłącznie poleceń głosowych. Asystent Google współpracuje z 32 komendami Voice AI, w tym z 23 komendami udostępnionymi w roku 2017, które są dostępne tylko w smartfonach LG. Dzięki temu nie trzeba przeglądać menu w poszukiwaniu potrzebnej opcji oraz można bezpośrednio uruchamiać określone funkcje.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Polska na 32. miejscu na świecie w szybkości internetu, na czele Singapur i Norwegia (TOP 130) W grudniu 2017 roku najszybszy internet stacjonarny na świecie

    2018-01-11

    W grudniu 2017 roku najszybszy internet stacjonarny na świecie posiadali użytkownicy w Singapurze, w Norwegii zaś dostępna jest najsprawniejsza sieć mobilna - wynika z danych firmy analitycznej Ookla. Polska znalazła się na 32. miejscu w kategorii połączeń stacjonarnych z wynikiem 44,7 Mb/s i spadła o 3 pozycje w rankingu mobilnym ze średnią prędkością 22,8 Mb/s. Firma Ookla zajmuje się bieżącymi pomiarami prędkości dostępu do internetu w poszczególnych krajach na świecie za pomocą prowadzonej przez siebie platformy Speedtest.net. Ostatnie wyniki pomiarów dotyczą grudnia ub.r. Według raportu światowa średnia prędkość stacjonarnych połączeń internetowych wyniosła pod koniec ub.r. 40,71 Mb/s w wypadku pobierania danych oraz 20,33 przy ich wysyłaniu do sieci. Najszybszy internet stacjonarny posiadają obecnie mieszkańcy Singapuru – prędkość pobierania wynosi tam średnio 161,21 Mbit/s. Na 2. miejscu znalazła się Islandia (145,64 Mb/s) wyprzedzając Hong Kong (141,56 Mb/s). W kategorii połączeń stacjonarnych Polska znalazła się na 32. pozycji. W naszym kraju w grudniu ub.r. średnia prędkość łączy wyniosła 44,76 Mb/s, ten wynik poprawił miejsce Polski w rankingu o 3 oczka.


    źródło: www.wirtualnemedia.pl

  • Dolar jest najsłabszy od trzech lat. Kosztuje już poniżej 3,5 zł.

    2018-01-03

    To nie jest dobry czas dla amerykańskiej waluty. W ciągu trzech ostatnich miesięcy dolar osłabił się wobec złotego o 4,6 proc. z poziomu 3,69 do 3,49. To najgorszy wynik od 2014 r. Skąd takie osłabienie? Dolar częściowo mógł być pod presją słabszych od oczekiwań odczytów nastrojów konsumentów przygotowanych przez Conference Board, jednak ogólnie podstawowym powodem przeceny USD jest negatywne nastawienie do niego inwestorów. Amerykańska waluta osłabia się, gdy są ku temu powody, ale nie chce się wzmacniać, gdy napływające z USA odczyty są dobre. Zwykle takie zaburzenia są krótkotrwałe i powinny one ustąpić krótko po rozpoczęciu nowego roku, twierdzą analitycy. Niemoc dolara wykorzystują wszystkie waluty wchodzące w skład koszyka G10: Miano najsilniejszej z nich niewątpliwie należy do szwajcarskiego franka, mniej pokaźny ruch w stronę północy notuje euro.

    źródło: Business Insider Polska

  • Wesołych Świąt!

    2017-12-22

    Drodzy Klienci! Życzymy Wam zdrowych i rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia, a w Nowym Roku samych sukcesów i wielu wspaniałych przesyłek od Meest :) 
    Zespół Meest Group i Meest Polska

  • UE przyjęła nowe regulacje ws. podatku VAT. Zmiany dotkną e-handel.

    2017-12-18

    Będą nowe regulacje dotyczące VAT. Powstanie ogólnoeuropejski portal internetowy, który będzie oferował firmom prosty system poboru podatku. Decyzję we wtorek podjęli unijni ministrowie finansów. Regulacje przewidują, że VAT będzie płacony w państwie, w którym znajduje się konsument, aby zapewnić sprawiedliwszy podział wpływów podatkowych między kraje członkowskie. Do tej pory płacony był w kraju, w którym dokonywało się zakupów. Istotną zmianą dla konsumentów będzie również zniesienie wyjątku dla przesyłek spoza UE o wartości mniejszej niż 22 euro. Teraz do takich towarów nie dolicza się podatku VAT, co sprawia, że przedsiębiorstwa w UE, które muszą naliczać podatek niezależnie od wartości wysyłanego towaru, są w gorszej pozycji. Luka ta daje też możliwości nadużyć. Część ze 150 mln przesyłek spoza UE o deklarowanej wartości poniżej 22 euro jest celowo niedoszacowanych.

    (źródło: businessinsider.com.pl)

  • Zapytanie ofertowe nr 1/2017/POPW/MEEST na zakup usług doradczych.

    2017-11-30

    W związku z realizacją umowy nr POPW.01.02.00-18-0023/17-00 projektu pn. „Wzrost konkurencyjności MEEST POLSKA poprzez internacjonalizację na rynkach Słowackim, Czeskim oraz Węgierskim” w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Oś priorytetowa I „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP, Beneficjent – Meest Polska Sp. z o.o. zwraca się z zapytaniem ofertowym na zakup usług doradczych.

    DO POBRANIA

    Zapytanie ofertowe(skan)

    Formularz ofertowy(do pobrania)


    Wynik przeprowadzonego postępowania(skan)

  • 24 tysiące aut Volvo na potrzeby autonomicznych taksówek Ubera.

    2017-11-23

    To już pewne. Uber i koncern Volvo podpisały umowę zgodnie z którą szwedzki producent dostarczy Uberowi 24 tysiące sztuk modelu XC90. Auta mają być przygotowane do wykorzystania w charakterze floty autonomicznych taksówek, którą zamierza zbudować przewoźnik.
    Według komunikatu porozumienie zawarte pomiędzy Volvo a Uberem przewiduje dostarczenie dla amerykańskiego startupu taksówkowego 24 tys. sztuk modelu XC90, dostawa ma zostać zrealizowana pomiędzy 2019 a 2021 r. W ramach kontraktu Volvo sprzeda Uberowi produkowane przez siebie SUV-y XC90 w specjalnej wersji. Auta będą wyposażone w podstawowe rozwiązania przystosowujące je do wykorzystania w charakterze pozbawionych kierowcy pojazdów autonomicznych. Zgodnie z zapowiedzią samochody zostaną następnie uzupełnione przez inżynierów Ubera w dodatkowe systemy, które przekształcą je w autonomiczne taksówki. W komunikacie nie ujawniono wartości zawartego kontraktu. W podstawowej wersji ceny modelu XC90 w USA zaczynają się od kwoty 46,9 tys. dol. Na razie nie wiadomo kiedy Uber zamierza wprowadzić do powszechnego użytku flotę swoich autonomicznych taksówek, pierwsze testy tych pojazdów opartych na konstrukcji Volvo przeprowadzono w lecie ub.r. w Pittsburghu w USA. Uber nie jest jednak jedyną firmą technologiczną planującą wykorzystanie w przyszłości przewozów za pomocą pojazdów pozbawionych kierowcy - na początku listopada br. testy autonomicznych taksówek rozpoczęła także należąca do Google firma Waymo.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Tencent przegoni Facebooka? Chiński gigant jest na ostatniej prostej.

    2017-11-20

    Czy to koniec ery Facebooka? Tencent, właściciel m.in. chińskiego odpowiednika giganta z Sillicon Valey, może w niedalekiej przyszłości osiągnąć wycenę podobną do firmy Marka Zuckerberga. Wskazują na to świetne wyniki holdingu na giełdzie. Tylko w ciągu ostatniego roku ceny akcji Tencent, chińskiego giganta internetowego (m.in. posiadającego portale społecznościowe i tworzącego gry mobilne), podwoiły się. Z prezentacji wyników finansowych holdingu za ostatni kwartał wynika, że zanotował on wzrost przychodów o 70 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Tak dobre wyniki zaskoczyły nawet analityków, którzy nie przewidywali aż takiego skoku. Inwestorzy coraz chętniej wykładają pieniądze na Tencenta głównie dlatego, że stawia on na dywersyfikację dochodów, poprzez rozwijanie swojej oferty: zajmuje się grami i płatnościami mobilnymi czy platformami do streamowania muzyki.
    Ostatnie wydarzenia wskazują na to, że Tencent niedługo przegoni Facebooka, którego wycena giełdowa to około 520 miliardów dolarów. Tej rywalizacji kolorytu dodaje to, że obydwie firmy zarządzają dwoma największymi serwisami społecznościowymi na świecie. Facebook ma już ponad dwa miliardy użytkowników, gdy WeChat, jego chiński odpowiednik, z którego korzystają głównie obywatele Państwa Środka, może pochwalić się miliardem. Kiedy może dojść do tak znaczącego skoku Tencenta? Może nawet w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Zaledwie w maju chiński gigant przebijał barierę 300 miliardów.

    (źródło: www.forbes.pl)

  • Samochody elektryczne parkują bezpłatnie. Na razie w Gdańsku.

    2017-11-06

    Właściciele samochodów z napędem elektrycznym i typu plug-in w Gdańsku nie płacą w strefach płatnego parkowania - poinformował urząd miasta. W promocję ekologicznego źródła napędu w mieście mają niebawem włączyć się też dealerzy samochodowi. Gdańsk, wzorem innych dużych miast na świecie i jako jedno z pierwszych w Polsce, wprowadził bezpłatne parkowanie w strefach płatnego parkowania dla właścicieli samochodów z napędem elektrycznym i typu plug-in. Miasto inwestuje także w rozbudowę stacji ładowania tego typu pojazdów. Aby zaparkować za darmo w strefach płatnego parkowania trzeba wyrobić specjalny identyfikator w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
    W Gdańsku specjalnie przystosowane stacje ładowania pojazdów znajdują się już w kilku miejscach. Władze miasta liczą, w promocję ekologicznego transportu włączą się także dealerzy samochodowi. Samochody z napędem hybrydowym plug-in to półelektryczne auta, których baterie można ładować przy użyciu prądu z sieci elektrycznej. Przez dłuższy czas, na dłuższym dystansie mogą poruszać się wyłącznie przy użyciu energii elektrycznej oraz mają dodatkową zaletę, że można przejść na napęd elektryczny wtedy, gdy jest to konieczne.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Polscy internauci będą mogli płacić na AliExpress poprzez PayU.

    2017-10-31

    Wybór Polski jako pierwszego rynku, na którym PayU rozpoczyna współpracę z chińskim serwisem, był naturalny – przyznaje Mario Shiliashki, szef PayU w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. N razie jest zbyt wcześnie, aby poznać szczegóły umowy. Przedstawiciele AliExpress nie ujawniają zapisów kontraktu. Nie podają również, jakie mają plany jeśli chodzi o dalszy rozwój w Polsce i innych krajach Europy. Pewne jest natomiast, że AliExpress jest w Polsce coraz popularniejszą platformą. Miesięcznie serwis odwiedza już ponad 3 mln polskich internautów, natomiast aplikacja mobilna AliExpress Shopping App w sierpniu tego roku miała 1,4 mln użytkowników (według badania Gemius/PBI). Na początku ubiegłego roku platforma została udostępniona w częściowo spolszczonej wersji, co jest sporym ułatwieniem dla polskich użytkowników. PayU umożliwia w Polsce realizację płatności na wielu platformach e-commerce, m.in. Allegro.pl, Pyszne.pl, Euro.com.pl oraz serwisach Grupy Onet i firmy odzieżowej LPP.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Poczta Polska pozostaje głównym partnerem logistycznym sklepów online, wyprzedzając DHL, DPD i InPost.

    2017-10-25

    Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia Poczta Polska jest na pierwszym miejscu jako najczęściej wybierany dostawca zakupionego w sklepach internetowych towaru. 55 proc. badanych sklepów wskazuje na usługi kurierskie i paczkowe Poczty Polskiej jako wybierane najczęściej przez ich klientów. Na kolejnych miejscach znajdują się DHL, DPD i InPost. Badane e-sklepy wykorzystują najczęściej dostarczanie przesyłek w opcji dostawy nazajutrz po nadaniu – 67 proc. oraz dostawy dwa dni po nadaniu – 18 proc. Rośnie odsetek sklepów obsługujących większą liczbę zamówień – na poziomie od 1 do 5 tys. miesięcznie. Spada za to udział sklepów wysyłających poniżej 100 paczek w miesiącu. Klienci częściej dokonują w sklepach internetowych zakupów, za które płacą od 51 do 500 złotych.
    - Kilkaset najbardziej dynamicznych polskich firm e-commerce które przebadaliśmy to elita polskiego biznesu. Nie tylko generują one znakomite wzrosty obrotów, nie do pomyślenia w niektórych branżach, ale także dowodzą siły polskiego kapitału - niemal 100% takich podmiotów to firmy całkowicie polskie. Zauważyliśmy, że w zakresie dostawy zakupionych produktów klienci sklepów stawiają w pierwszej kolejności na Pocztę Polską. Warto też zauważyć, że e-sklepy, obsługiwane zwykle przez 2-9 pracowników wysyłają coraz mniej drobnych przesyłek (do 50 zł) oraz coraz częściej realizują w skali miesiąca wysyłkę ponad 1000 paczek - komentuje Marek Lekki, dyrektor zarządzający ARC Rynek i Opinia.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Najnowsze badania – 62 procent Polaków korzysta ze smartfonów.

    2017-10-18

    Raport „Mobile Advertising Forecasts 2017” został sporządzony przez agencję Zenith na podstawie badań przeprowadzonych na 52 rynkach. Obecnie w 52 krajach objętych raportem smartfony posiada 63 proc. społeczeństwa, a w ub.r. ten odsetek wynosił 58 proc. Zgodnie z prognozami w 2018 r. wskaźnik ten sięgnie poziomu 66 proc. Szybki wzrost liczby posiadaczy smartfonów na świecie, zmieniający sposób komunikacji reklamodawców z konsumentami zaczyna spowalniać wraz z nasyceniem rynku – w niektórych krajach penetracja smartfonów sięga już 80 -90 proc. Liczba posiadaczy smartfonów wzrośnie w 2018 roku o 7 proc., wobec 10 proc. w 2017, 14 w 2016 i 21 proc. w 2015 r. W Polsce smartfon posiada obecnie 62 proc. mieszkańców i ten odsetek będzie w kolejnych latach rósł, ale już z mniejszą dynamiką. Kraje Europy Zachodniej i regionu Azji Pacyficznej pozostają w światowej czołówce smartfonizacji. Według szacunków Zenith w 2018 r. na 5 rynkach penetracja smartfonów przekroczy 90 proc. Będą to Holandia (94 proc.), Tajwan (93 proc.), Hong Kong (92 proc.), Norwegia i Irlandia (na obu rynkach 91 proc dwukrotnie. W 2018 r. czas poświęcony na korzystanie z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych będzie stanowił 73 proc. czasu spędzanego online.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Hammer Active - pancerny telefon za 549 zł!

    2017-10-11

    Firma mPTech (wcześniej myPhone) wprowadziła na rynek nowego smartfona z serii Hammer o wzmocnionej konstrukcji - model Active. Hammer Acitve to smartfon z odpornością IP68, o niewielkich wymiarach i wadze 186 g. Urządzenie posiada 4,7-calowy ekran IPS o rozdzielczości 1280 x 720 pikseli, który przed zarysowaniami i zniszczeniem chroni szkło Corning Gorilla Glass 3. Active jest wyposażony w dwa aparaty: główny 8 Mpx z doświetlającą diodą LED i autofokusem oraz przedni 2 Mpx do robienia selfie. Oferuje także 8 GB pamięci wewnętrznej, którą można powiększyć o dodatkowe 128 GB dzięki karcie i czytnikowi microSD, funkcję Dual SIM, Wi-Fi, GPS oraz litowo-jonową baterię o pojemności 3000 mAh. Smartfon działa pod kontrolą systemu operacyjnego Android 7.0 Nougat z certyfikacją GMS. Hammer Active jest dostępny w sklepie internetowym producenta i u partnerów w cenie 549 zł. Smartfon jest oferowany w trzech wersjach kolorystycznych: czarnej, czarno-pomarańczowej i czarno-zielonej. Producent zachęca klientów - ci, którzy kupią model do 22 października, otrzymają szkło hartowane i słuchawki Bluetooth gratis.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)