Aktualności

  • Wygoda i szybkość zakupu kluczowe w procesie pozyskiwania klienta.

    2018-04-13

    Handlowcy na całym świecie szukają sposobów wykorzystania nowych technologii do ciągłej poprawy wygody i szybkości realizacji zakupów. W walce o klienta kluczowymi wartościami stają się wygoda i szybkość zakupu - wynika z analizy KPMG International.
    Najnowsze technologie, oparte przede wszystkim na rozwiązaniach cyfrowych w sferze komunikacji i analizie dużych zbiorów danych, jak również rozwój technologii produkcji opartych na automatyce coraz mocniej zmieniają oblicze handlu na całym świecie. Dzięki wykorzystywaniu nowych technologii, firmy dysponują obecnie większymi niż kiedykolwiek wcześniej możliwościami budowania pozytywnych doświadczeń klienckich. Zarówno producenci markowych produktów, jak również najważniejsze sieci handlowe widzą w tym obszarze największe szanse na budowę trwałych relacji z klientami i utrzymanie ich lojalności. Nowe technologie pozwalają szybciej i lepiej wychwytywać potrzeby klientów, aby móc je możliwie najszybciej zaspokoić oraz dotrzeć do konsumenta we właściwym miejscu i czasie. Z jednej strony producenci, a z drugiej sieci handlowe, coraz częściej używają najnowszych technologii, aby maksymalizować poziom oszczędności w procesie produkcji i zakupu. Największe zmiany obserwujemy w sprzedaży dóbr związanych z rozrywką – w ciągu kilku ostatnich lat sposób sprzedaży płyt z muzyką i filmami czy sprzedaż książek uległ głębokiej metamorfozie. Większość tego typu produktów sprzedawanych jest w tej chwili w postaciach cyfrowych. Takie rozwiązania dają możliwości pozbycia się kosztów samych nośników (płyty, papier), transportu towaru, najmu sklepów i kosztów samych sprzedawców. Szybkość procesu sprzedaży wymaga poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w systemie dystrybucji zakupionego produktu, a zwłaszcza jej ostatniego etapu dostawy do samego konsumenta.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Magazyn w Westerburgu nieczynny do odwołania!

    2018-03-27

    Szanowni Klienci, w związku z reorganizacją do odwołania wstrzymujemy dostawy do magazynu w Westerburgu. Prosimy korzystać z pozostałych wirtualnych adresów w ramach usługi mymeest.pl. Wkrótce powrócimy z nową ofertą!

  • Sprzedaż urządzeń wearables będzie rosła, najpopularniejsze smartwatche.

    2018-03-22

    W 2018 roku na świecie sprzedanych zostanie 132,9 miliona urządzeń z kategorii wearables, o 15,1 proc. więcej niż w roku 2017 - prognozuje firma badawcza IDC. Do 2022 roku rynek wearables ma rosnąć rocznie średnio o 13,4 proc. i sięgnąć wówczas 219,4 miliona sprzedanych urządzeń. Za niemal 2/5 sprzedaży mają za 5 lat odpowiadać smartwatche. W minionym roku segment ten zdominowało Apple, z ponad 50-proc. udziałem w sprzedaży. Producent zegarków Apple Watch ma w najbliższych latach zachować pozycję lidera, ale już nie z tak wyraźną przewagą, jako że zyskiwać mają takie marki jak Fitbit i Garmin, a także dostawcy smartwatchów z systemem Wear OS by Google (do niedawna Android Wear).
    Według IDC, oprócz smartwatchów, popularne wśród urządzeń z kategorii wearables będą też opaski oraz zegarki o podstawowej funkcjonalności, a mniejsze znaczenie będą miały produkty, które można nosić na uszach czy na ubraniu.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Allegro wprowadza funkcję czatów do obsługi sprzedawców i kupujących w serwisie.

    2018-03-07

    Allegro rozszerza możliwość komunikacji pomiędzy użytkownikami serwisu a obsługującymi go pracownikami. Na platformie wystartował Czat Allegro, który ma pozwalać na szybki kontakt z obsługą, zadawanie pytań i wyjaśnianie konkretnych problemów. Na razie czat jest dostępny dla sprzedawców korzystających z opcji reklam na Allegro, w przyszłości ma zostać udostępniony wszystkim użytkownikom. Narzędzie Czat Allegro jest obecnie dostępne dla sprzedających, którzy promują lub planują promować swoje oferty przez reklamy Allegro Ads. Jednak trwają już prace nad wdrożeniem czatu dla klientów i partnerów Allegro korzystających z innych funkcji serwisu. Jak podkreśla serwis czat dla usługi Allegro Ads to pierwszy tego typu kanał kontaktu i pierwszy z wielu kroków zaplanowanych w strategii do 2020 roku. Według Allegro czat jest dynamicznym kanałem kontaktu pozwalającym na rozmowę w czasie rzeczywistym, ale zachowuje zalety formy pisemnej. Pozwala to na przykład pisać na czacie i robić coś innego w tej samej chwili. Obsłudze serwisu pozwala odpowiedzieć na pytania i wątpliwości dokładnie wtedy, gdy takie się pojawiają.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Roboty Spot Mini – czyli wizja ewolucji autonomicznych maszyn.

    2018-02-20

    Firma Boston Dynamics zaprezentowała nowy film, na którym zaprojektowane przez nią roboty Spot Mini skutecznie współpracują ze sobą przy pokonywaniu przeszkód. Prezentacja odbiła się szerokim echem w mediach i internecie stawiając pytania o dalszą ewolucję autonomicznych maszyn. Boston Dynamics to amerykańska firma projektowa działająca od 1992 r. w segmencie nowych technologii. Zajmuje się m.in. projektowaniem robotów oraz rozwiązań dla armii USA. Jednym z produktów Boston Dynamics jest czworonożny robot o nazwie Spot Mini, który podlega stałym udoskonaleniom. Teraz do internetu trafił film, na którym konstruktorzy demonstrują nowe umiejętności autonomicznej maszyny. Na zamieszczonym na YouTube filmie zatytułowanym „Hey Buddy, Can You Give Me a Hand?” jeden z robotów na swej drodze napotyka zamknięte drzwi, których nie może pokonać. Wzywa więc na pomoc innego Spota Mini wyposażonego w specjalne ramię, które pozwala na naciśnięcie klamki i otwarcie drzwi. Robot z ramieniem przytrzymuje drzwi pozwalając swojemu partnerowi na wejście do znajdującego się za nimi pomieszczenia, następnie zaś podąża jego tropem. Prezentacja dowodzi, że roboty Boston Dynamics nie tylko zyskały nowe możliwości dzięki dodatkowemu wyposażeniu, ale potrafią też współdziałać w zespole i wzajemnie się wspierać. Filmik wywołał spore poruszenie w sieci, został wielokrotnie udostępniony przez największe media technologiczne oraz w serwisach społecznościowych. Dziennikarze i internauci przyznawali w artykułach i komentarzach, że inteligentne zachowanie robotów budzi nie tylko podziw, ale także obawy związane z tym jak szybko maszyny rozwijają się w swojej technologicznej ewolucji i czy ich coraz większe zdolności nie zagrożą w niedalekiej przyszłości człowiekowi.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Koncern LG wprowadza w smartfonach funkcje oparte na sztucznej inteligencji.

    2018-02-15

    Dzięki nim telefony mają wykonywać zdjęcia lepszej jakości oraz reagować na komendy głosowe użytkowników. LG podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Barcelonie (od 26 lutego do 1 marca br.) zaprezentuje pierwszą część pakietu funkcji opartych na sztucznej inteligencji, które opracowała na potrzeby swoich smartfonów. Ta nowa technologia zostanie zastosowana w tegorocznej wersji smartfona LG V30, który obecnie jest najbardziej zaawansowanym flagowym modelem oferowanym przez producenta. LG podkreśla, że skoncentrowało się na opracowaniu funkcji interfejsu użytkownika, wykorzystujących sztuczną inteligencję do rozpoznawania zarówno mowy, jak i obrazu rejestrowanego przez aparat, a tym samym pozwalających na intuicyjne obsługiwanie smartfona. Funkcja Vision AI ma analizować obiekty w polu widzenia aparatu i rekomendować najlepszy tryb tematyczny spośród ośmiu dostępnych w smartfonie: portret, jedzenie, zwierzęta, krajobraz, miasto, kwiaty, wschód słońca i zachód słońca. Aby określić, na jaki obiekt jest ustawiona ostrość aparatu i zaproponować optymalne ustawienia smartfon uwzględnia różnorodne parametry, takie jak kąt widzenia, kolory, odbicia światła, oświetlenie tła, analizując zdjęcia z bazy danych. Gdy użytkownik skieruje obiektyw np. na talerz z makaronem, włączy się tryb tematyczny „jedzenie” z cieplejszymi barwami i zwiększoną ostrością, dzięki którym zdjęcie uzyska apetyczny wygląd. Gdy obiektyw aparatu jest skierowany na konkretny obiekt funkcja Vision AI może automatycznie zeskanować kod QR, zainicjować wyszukiwanie obrazu lub wyświetlić informacje dotyczące zakupów, w tym sklepów oferujących dany przedmiot za najniższą cenę lub podobnych produktów, które mogą zainteresować użytkownika. W skład pakietu wchodzi też funkcja Voice AI, dzięki której według LG można uruchamiać aplikacje oraz zmieniać ustawienia używając wyłącznie poleceń głosowych. Asystent Google współpracuje z 32 komendami Voice AI, w tym z 23 komendami udostępnionymi w roku 2017, które są dostępne tylko w smartfonach LG. Dzięki temu nie trzeba przeglądać menu w poszukiwaniu potrzebnej opcji oraz można bezpośrednio uruchamiać określone funkcje.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Polska na 32. miejscu na świecie w szybkości internetu, na czele Singapur i Norwegia (TOP 130) W grudniu 2017 roku najszybszy internet stacjonarny na świecie

    2018-01-11

    W grudniu 2017 roku najszybszy internet stacjonarny na świecie posiadali użytkownicy w Singapurze, w Norwegii zaś dostępna jest najsprawniejsza sieć mobilna - wynika z danych firmy analitycznej Ookla. Polska znalazła się na 32. miejscu w kategorii połączeń stacjonarnych z wynikiem 44,7 Mb/s i spadła o 3 pozycje w rankingu mobilnym ze średnią prędkością 22,8 Mb/s. Firma Ookla zajmuje się bieżącymi pomiarami prędkości dostępu do internetu w poszczególnych krajach na świecie za pomocą prowadzonej przez siebie platformy Speedtest.net. Ostatnie wyniki pomiarów dotyczą grudnia ub.r. Według raportu światowa średnia prędkość stacjonarnych połączeń internetowych wyniosła pod koniec ub.r. 40,71 Mb/s w wypadku pobierania danych oraz 20,33 przy ich wysyłaniu do sieci. Najszybszy internet stacjonarny posiadają obecnie mieszkańcy Singapuru – prędkość pobierania wynosi tam średnio 161,21 Mbit/s. Na 2. miejscu znalazła się Islandia (145,64 Mb/s) wyprzedzając Hong Kong (141,56 Mb/s). W kategorii połączeń stacjonarnych Polska znalazła się na 32. pozycji. W naszym kraju w grudniu ub.r. średnia prędkość łączy wyniosła 44,76 Mb/s, ten wynik poprawił miejsce Polski w rankingu o 3 oczka.


    źródło: www.wirtualnemedia.pl

  • Dolar jest najsłabszy od trzech lat. Kosztuje już poniżej 3,5 zł.

    2018-01-03

    To nie jest dobry czas dla amerykańskiej waluty. W ciągu trzech ostatnich miesięcy dolar osłabił się wobec złotego o 4,6 proc. z poziomu 3,69 do 3,49. To najgorszy wynik od 2014 r. Skąd takie osłabienie? Dolar częściowo mógł być pod presją słabszych od oczekiwań odczytów nastrojów konsumentów przygotowanych przez Conference Board, jednak ogólnie podstawowym powodem przeceny USD jest negatywne nastawienie do niego inwestorów. Amerykańska waluta osłabia się, gdy są ku temu powody, ale nie chce się wzmacniać, gdy napływające z USA odczyty są dobre. Zwykle takie zaburzenia są krótkotrwałe i powinny one ustąpić krótko po rozpoczęciu nowego roku, twierdzą analitycy. Niemoc dolara wykorzystują wszystkie waluty wchodzące w skład koszyka G10: Miano najsilniejszej z nich niewątpliwie należy do szwajcarskiego franka, mniej pokaźny ruch w stronę północy notuje euro.

    źródło: Business Insider Polska

  • Wesołych Świąt!

    2017-12-22

    Drodzy Klienci! Życzymy Wam zdrowych i rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia, a w Nowym Roku samych sukcesów i wielu wspaniałych przesyłek od Meest :) 
    Zespół Meest Group i Meest Polska

  • UE przyjęła nowe regulacje ws. podatku VAT. Zmiany dotkną e-handel.

    2017-12-18

    Będą nowe regulacje dotyczące VAT. Powstanie ogólnoeuropejski portal internetowy, który będzie oferował firmom prosty system poboru podatku. Decyzję we wtorek podjęli unijni ministrowie finansów. Regulacje przewidują, że VAT będzie płacony w państwie, w którym znajduje się konsument, aby zapewnić sprawiedliwszy podział wpływów podatkowych między kraje członkowskie. Do tej pory płacony był w kraju, w którym dokonywało się zakupów. Istotną zmianą dla konsumentów będzie również zniesienie wyjątku dla przesyłek spoza UE o wartości mniejszej niż 22 euro. Teraz do takich towarów nie dolicza się podatku VAT, co sprawia, że przedsiębiorstwa w UE, które muszą naliczać podatek niezależnie od wartości wysyłanego towaru, są w gorszej pozycji. Luka ta daje też możliwości nadużyć. Część ze 150 mln przesyłek spoza UE o deklarowanej wartości poniżej 22 euro jest celowo niedoszacowanych.

    (źródło: businessinsider.com.pl)

  • Zapytanie ofertowe nr 1/2017/POPW/MEEST na zakup usług doradczych.

    2017-11-30

    W związku z realizacją umowy nr POPW.01.02.00-18-0023/17-00 projektu pn. „Wzrost konkurencyjności MEEST POLSKA poprzez internacjonalizację na rynkach Słowackim, Czeskim oraz Węgierskim” w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Oś priorytetowa I „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP, Beneficjent – Meest Polska Sp. z o.o. zwraca się z zapytaniem ofertowym na zakup usług doradczych.

    DO POBRANIA

    Zapytanie ofertowe(skan)

    Formularz ofertowy(do pobrania)


    Wynik przeprowadzonego postępowania(skan)

  • 24 tysiące aut Volvo na potrzeby autonomicznych taksówek Ubera.

    2017-11-23

    To już pewne. Uber i koncern Volvo podpisały umowę zgodnie z którą szwedzki producent dostarczy Uberowi 24 tysiące sztuk modelu XC90. Auta mają być przygotowane do wykorzystania w charakterze floty autonomicznych taksówek, którą zamierza zbudować przewoźnik.
    Według komunikatu porozumienie zawarte pomiędzy Volvo a Uberem przewiduje dostarczenie dla amerykańskiego startupu taksówkowego 24 tys. sztuk modelu XC90, dostawa ma zostać zrealizowana pomiędzy 2019 a 2021 r. W ramach kontraktu Volvo sprzeda Uberowi produkowane przez siebie SUV-y XC90 w specjalnej wersji. Auta będą wyposażone w podstawowe rozwiązania przystosowujące je do wykorzystania w charakterze pozbawionych kierowcy pojazdów autonomicznych. Zgodnie z zapowiedzią samochody zostaną następnie uzupełnione przez inżynierów Ubera w dodatkowe systemy, które przekształcą je w autonomiczne taksówki. W komunikacie nie ujawniono wartości zawartego kontraktu. W podstawowej wersji ceny modelu XC90 w USA zaczynają się od kwoty 46,9 tys. dol. Na razie nie wiadomo kiedy Uber zamierza wprowadzić do powszechnego użytku flotę swoich autonomicznych taksówek, pierwsze testy tych pojazdów opartych na konstrukcji Volvo przeprowadzono w lecie ub.r. w Pittsburghu w USA. Uber nie jest jednak jedyną firmą technologiczną planującą wykorzystanie w przyszłości przewozów za pomocą pojazdów pozbawionych kierowcy - na początku listopada br. testy autonomicznych taksówek rozpoczęła także należąca do Google firma Waymo.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Tencent przegoni Facebooka? Chiński gigant jest na ostatniej prostej.

    2017-11-20

    Czy to koniec ery Facebooka? Tencent, właściciel m.in. chińskiego odpowiednika giganta z Sillicon Valey, może w niedalekiej przyszłości osiągnąć wycenę podobną do firmy Marka Zuckerberga. Wskazują na to świetne wyniki holdingu na giełdzie. Tylko w ciągu ostatniego roku ceny akcji Tencent, chińskiego giganta internetowego (m.in. posiadającego portale społecznościowe i tworzącego gry mobilne), podwoiły się. Z prezentacji wyników finansowych holdingu za ostatni kwartał wynika, że zanotował on wzrost przychodów o 70 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Tak dobre wyniki zaskoczyły nawet analityków, którzy nie przewidywali aż takiego skoku. Inwestorzy coraz chętniej wykładają pieniądze na Tencenta głównie dlatego, że stawia on na dywersyfikację dochodów, poprzez rozwijanie swojej oferty: zajmuje się grami i płatnościami mobilnymi czy platformami do streamowania muzyki.
    Ostatnie wydarzenia wskazują na to, że Tencent niedługo przegoni Facebooka, którego wycena giełdowa to około 520 miliardów dolarów. Tej rywalizacji kolorytu dodaje to, że obydwie firmy zarządzają dwoma największymi serwisami społecznościowymi na świecie. Facebook ma już ponad dwa miliardy użytkowników, gdy WeChat, jego chiński odpowiednik, z którego korzystają głównie obywatele Państwa Środka, może pochwalić się miliardem. Kiedy może dojść do tak znaczącego skoku Tencenta? Może nawet w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Zaledwie w maju chiński gigant przebijał barierę 300 miliardów.

    (źródło: www.forbes.pl)

  • Samochody elektryczne parkują bezpłatnie. Na razie w Gdańsku.

    2017-11-06

    Właściciele samochodów z napędem elektrycznym i typu plug-in w Gdańsku nie płacą w strefach płatnego parkowania - poinformował urząd miasta. W promocję ekologicznego źródła napędu w mieście mają niebawem włączyć się też dealerzy samochodowi. Gdańsk, wzorem innych dużych miast na świecie i jako jedno z pierwszych w Polsce, wprowadził bezpłatne parkowanie w strefach płatnego parkowania dla właścicieli samochodów z napędem elektrycznym i typu plug-in. Miasto inwestuje także w rozbudowę stacji ładowania tego typu pojazdów. Aby zaparkować za darmo w strefach płatnego parkowania trzeba wyrobić specjalny identyfikator w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
    W Gdańsku specjalnie przystosowane stacje ładowania pojazdów znajdują się już w kilku miejscach. Władze miasta liczą, w promocję ekologicznego transportu włączą się także dealerzy samochodowi. Samochody z napędem hybrydowym plug-in to półelektryczne auta, których baterie można ładować przy użyciu prądu z sieci elektrycznej. Przez dłuższy czas, na dłuższym dystansie mogą poruszać się wyłącznie przy użyciu energii elektrycznej oraz mają dodatkową zaletę, że można przejść na napęd elektryczny wtedy, gdy jest to konieczne.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Polscy internauci będą mogli płacić na AliExpress poprzez PayU.

    2017-10-31

    Wybór Polski jako pierwszego rynku, na którym PayU rozpoczyna współpracę z chińskim serwisem, był naturalny – przyznaje Mario Shiliashki, szef PayU w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. N razie jest zbyt wcześnie, aby poznać szczegóły umowy. Przedstawiciele AliExpress nie ujawniają zapisów kontraktu. Nie podają również, jakie mają plany jeśli chodzi o dalszy rozwój w Polsce i innych krajach Europy. Pewne jest natomiast, że AliExpress jest w Polsce coraz popularniejszą platformą. Miesięcznie serwis odwiedza już ponad 3 mln polskich internautów, natomiast aplikacja mobilna AliExpress Shopping App w sierpniu tego roku miała 1,4 mln użytkowników (według badania Gemius/PBI). Na początku ubiegłego roku platforma została udostępniona w częściowo spolszczonej wersji, co jest sporym ułatwieniem dla polskich użytkowników. PayU umożliwia w Polsce realizację płatności na wielu platformach e-commerce, m.in. Allegro.pl, Pyszne.pl, Euro.com.pl oraz serwisach Grupy Onet i firmy odzieżowej LPP.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Poczta Polska pozostaje głównym partnerem logistycznym sklepów online, wyprzedzając DHL, DPD i InPost.

    2017-10-25

    Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia Poczta Polska jest na pierwszym miejscu jako najczęściej wybierany dostawca zakupionego w sklepach internetowych towaru. 55 proc. badanych sklepów wskazuje na usługi kurierskie i paczkowe Poczty Polskiej jako wybierane najczęściej przez ich klientów. Na kolejnych miejscach znajdują się DHL, DPD i InPost. Badane e-sklepy wykorzystują najczęściej dostarczanie przesyłek w opcji dostawy nazajutrz po nadaniu – 67 proc. oraz dostawy dwa dni po nadaniu – 18 proc. Rośnie odsetek sklepów obsługujących większą liczbę zamówień – na poziomie od 1 do 5 tys. miesięcznie. Spada za to udział sklepów wysyłających poniżej 100 paczek w miesiącu. Klienci częściej dokonują w sklepach internetowych zakupów, za które płacą od 51 do 500 złotych.
    - Kilkaset najbardziej dynamicznych polskich firm e-commerce które przebadaliśmy to elita polskiego biznesu. Nie tylko generują one znakomite wzrosty obrotów, nie do pomyślenia w niektórych branżach, ale także dowodzą siły polskiego kapitału - niemal 100% takich podmiotów to firmy całkowicie polskie. Zauważyliśmy, że w zakresie dostawy zakupionych produktów klienci sklepów stawiają w pierwszej kolejności na Pocztę Polską. Warto też zauważyć, że e-sklepy, obsługiwane zwykle przez 2-9 pracowników wysyłają coraz mniej drobnych przesyłek (do 50 zł) oraz coraz częściej realizują w skali miesiąca wysyłkę ponad 1000 paczek - komentuje Marek Lekki, dyrektor zarządzający ARC Rynek i Opinia.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Najnowsze badania – 62 procent Polaków korzysta ze smartfonów.

    2017-10-18

    Raport „Mobile Advertising Forecasts 2017” został sporządzony przez agencję Zenith na podstawie badań przeprowadzonych na 52 rynkach. Obecnie w 52 krajach objętych raportem smartfony posiada 63 proc. społeczeństwa, a w ub.r. ten odsetek wynosił 58 proc. Zgodnie z prognozami w 2018 r. wskaźnik ten sięgnie poziomu 66 proc. Szybki wzrost liczby posiadaczy smartfonów na świecie, zmieniający sposób komunikacji reklamodawców z konsumentami zaczyna spowalniać wraz z nasyceniem rynku – w niektórych krajach penetracja smartfonów sięga już 80 -90 proc. Liczba posiadaczy smartfonów wzrośnie w 2018 roku o 7 proc., wobec 10 proc. w 2017, 14 w 2016 i 21 proc. w 2015 r. W Polsce smartfon posiada obecnie 62 proc. mieszkańców i ten odsetek będzie w kolejnych latach rósł, ale już z mniejszą dynamiką. Kraje Europy Zachodniej i regionu Azji Pacyficznej pozostają w światowej czołówce smartfonizacji. Według szacunków Zenith w 2018 r. na 5 rynkach penetracja smartfonów przekroczy 90 proc. Będą to Holandia (94 proc.), Tajwan (93 proc.), Hong Kong (92 proc.), Norwegia i Irlandia (na obu rynkach 91 proc dwukrotnie. W 2018 r. czas poświęcony na korzystanie z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych będzie stanowił 73 proc. czasu spędzanego online.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Hammer Active - pancerny telefon za 549 zł!

    2017-10-11

    Firma mPTech (wcześniej myPhone) wprowadziła na rynek nowego smartfona z serii Hammer o wzmocnionej konstrukcji - model Active. Hammer Acitve to smartfon z odpornością IP68, o niewielkich wymiarach i wadze 186 g. Urządzenie posiada 4,7-calowy ekran IPS o rozdzielczości 1280 x 720 pikseli, który przed zarysowaniami i zniszczeniem chroni szkło Corning Gorilla Glass 3. Active jest wyposażony w dwa aparaty: główny 8 Mpx z doświetlającą diodą LED i autofokusem oraz przedni 2 Mpx do robienia selfie. Oferuje także 8 GB pamięci wewnętrznej, którą można powiększyć o dodatkowe 128 GB dzięki karcie i czytnikowi microSD, funkcję Dual SIM, Wi-Fi, GPS oraz litowo-jonową baterię o pojemności 3000 mAh. Smartfon działa pod kontrolą systemu operacyjnego Android 7.0 Nougat z certyfikacją GMS. Hammer Active jest dostępny w sklepie internetowym producenta i u partnerów w cenie 549 zł. Smartfon jest oferowany w trzech wersjach kolorystycznych: czarnej, czarno-pomarańczowej i czarno-zielonej. Producent zachęca klientów - ci, którzy kupią model do 22 października, otrzymają szkło hartowane i słuchawki Bluetooth gratis.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Polscy internauci częściej oglądają wideo niż czytają blogi i korzystają z social media. Dropbox popularniejszy od Ubera i Twittera.

    2017-10-05

    Treści wideo w sieci ogląda 9 na 10 polskich internautów, natomiast z social media aktywnie korzysta dwie trzecie, blogi czyta ponad połowa, a samemu bloguje co piąty polski internauta. Komunikatory są u nas dużo mniej popularne niż globalnie, a Dropbox - dużo popularniejszy od Ubera i Netflixa.
    Z badania Wave - zrealizowanego przez UM w 78 krajach z całego świata - wynika, że zarówno w Polsce, jak i globalnie wideo w sieci ogląda codziennie nieco ponad połowa internautów. Przy czym płatne treści wideo są dużo popularniejsze w skali globalnej (20,7 proc. użytkowników zadeklarował korzystanie z nich codziennie) niż w naszym kraju (6 proc.), tak samo jak transmisje wideo na żywo. Również komunikatory internetowe i mikroblogi cieszą się dużo większą popularnością na całym świecie niż w Polsce.
    Coraz popularniejsze w Polsce są treści wideo, blogi i serwisy mikroblogowe. Z wideo korzysta w sieci (chociaż raz w ciągu półrocza) 89,1 proc. polskich internautów blogi czyta 58,8 proc. a serwisy mikroblogowe - 31,5 proc. Swoimi kontami na platformach społecznościowach czynnie zarządza mniej więcej dwie trzecie internautów, a nowe profile zakłada co trzecia osoba. Blogi pisze prawie 25 proc. polskich internautów, niewiele mniej tworzy treści wideo.
    Z Dropboxa w ciągu najbliższego półrocza zamierza skorzystać 23,3 proc. polskich internautów, z Ubera i Netflixa - po 12 proc., a z Airbnb - 6 proc. Wszystkie platformy są u nas dużo mniej popularne niż w skali globalnej.


    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Apple, Google i Microsoft najcenniejszymi markami na świecie!

    2017-09-26

    Apple, Google i Microsoft to trzy najbardziej wartościowe marki 2017 roku według rankingu opublikowanego przez Interbrand. W porównaniu z poprzednim rokiem na najniższym miejscu podium Microsoft zastąpił Coca-Colę, najwyższym wzrostem wykazał się Facebook, a wśród debiutantów na liście są Netflix oraz Salesforce. W badaniu na wartość konkretnej marki w zestawieniu mają wpływ trzy najważniejsze czynniki: kondycja finansowa, znaczenie marki dla wyborów dokonywanych przez konsumentów, a także jej zdolność do kształtowania cen na rynku.
    W pierwszej dziesiątce najliczniej reprezentowane są firmy z sektora technologii, których jest 7. Interbrand podkreśla, że pierwszych 10 podmiotów na liście prezentuje 42 proc. wartości wszystkich marek zamieszczonych w zestawieniu. Marką, która w br. najwięcej zyskała na wartości okazał się Facebook, który wyprzedził pod tym względem Amazona oraz Adobe. Facebook dzięki dynamicznym wzrostom po raz pierwszy trafił do dziesiątki najcenniejszych marek na świecie.
    W bieżącym roku w Top 100 Interbrand pojawiły się 3 nowe firmy - Netflix, który z wartością na poziomie ponad 5,5 mld dol. zajął 78. miejsce, Salesforce (84. pozycja, ponad 5,2 mld dol.) oraz Ferrari (88. miejsce, ponad 4,8 mld dol.) .

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Internetowe zakupy Polaków: AliExpress popularniejszy niż eBay i Amazon.

    2017-09-22

    Polacy - zwłaszcza młodzi - coraz częściej robią zakupy internetowe w zagranicznych sklepach. Na rynku handlu transgranicznego niezbyt dobrze radzą sobie za to polscy przedsiębiorcy.
    Polacy coraz częściej wybierają zagraniczne sklepy internetowe – wynika z najnowszego raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2017 w oczach internautów”. O ile rok temu robienie e-zakupów poza granicami kraju deklarowało 10 proc. badanych, o tyle w tym jest ich już 16 proc. Szukamy w sieci konkretnych produktów. Jeśli są one dostępne tylko na Amazonie albo na eBayu, nie traktujemy lokalizacji sklepu poza granicami Polski jako czynnika zniechęcającego do zakupu – tłumaczy. Zdaniem ekspertów zacieranie granic w przestrzeni e-commerce wynika z działań podejmowanych w ostatnim czasie na rzecz upowszechniania wspólnego rynku UE. Półtora roku temu Komisja Europejska przyjęła strategię Jednolitego Rynku Cyfrowego, która jest powoli wprowadzana w krajach Wspólnoty. Polscy konsumenci świetnie się w tej rzeczywistości odnajdują. Zwłaszcza młodzi, którzy są biegli w wyszukiwaniu informacji i znają języki obce. Znają swoje prawa, wiedzą, że mogą zwrócić zakupy z zagranicy na takich samych warunkach jak w kraju lub złożyć reklamację. Z badań Gemiusa wynika, że na AliExpress czy eBayu kupują głównie konsumenci w wieku 15-24 lata. W raporcie akcentuje się przy tym, że oprócz ceny i kosztów dostawy na decyzję o wyborze sklepu wpływają opinie innych internautów. Brak bariery językowej pozwala więc łatwiej ocenić, czy warto skorzystać z oferty, czy też trzeba szukać produktu gdzie indziej. Z prognoz operatora płatności internetowych PayU wynika, że już w 2020 roku handel transgraniczny będzie stanowił jedną trzecią całego e-handlu.
    Chińska platforma AliExpress, która funkcjonuje w wersji polskojęzycznej od niespełna roku, już zyskała ogromną popularność. Z przywoływanego raportu Gemiusa wynika, że marka jest rozpoznawana spontanicznie przez 26 proc. kupujących w internecie, którzy korzystają z zagranicznych serwisów. AliExpress bije na głowę serwisy Amazon i eBay, których nazwy ankietowani wymieniali dwa razy rzadziej.

    (źródło: www.wyborcza.biz)

  • „To największy krok wprzód od czasu pierwszego iPhone’a” – oto nowy iPhone X!

    2017-09-13

    Fani iPhone’a wreszcie się doczekali. iPhone X to kolejna wersja kultowego smartfona, który skradł serca użytkowników na całym świcie. Przede wszystkim – ekran super retina o przekątnej 5,8″,rozciąga się od krawędzi do krawędzi. iPhone X nie ma już przycisku Home, dlatego wybudzamy go dotknięciem w ekran, a aby przejść do menu głównego i przełączać się między aplikacjami, korzystamy z gestu przeciągnięcia palca od dołu ekranu. By przełączyć się między aplikacjami wystarczy pociągnąć palec i zatrzymać się, aby włączyć ekran multitaskingu. Zgodnie z przewidywaniami, odblokowanie czytnikiem linii papilarnych zostało zastąpione skanowaniem twarzy – Face ID. Za każdym razem, gdy spojrzymy na iPhone’a X, nawet w ciemności, kamera rozpoznaje w podczerwieni naszą twarz, a następnie przetwarza przez sieć neuronową, by stworzyć wirtualny model naszej twarzy. Oznacza to, że jest to metoda w 100% bezpieczna, której nie da się oszukać podstawiając zdjęcie do czytników. Face ID uczy się twarzy użytkownika i zmienia się wraz z nią. Czy zapuścimy brodę, zmienimy fryzurę, czy nam się nieco przytyje – Face ID nauczy się nowego kształtu i dostosuje się. Co więcej – Apple pracowało z ekspertami, by upewnić się, że Face ID nie da się oszukać nie tylko zdjęciem, ale nawet… trójwymiarową maską. Niemniej istotny jest fakt, że dane zbierane podczas odblokowywania nie są przekazywane na serwery Apple. Całość obliczeń odbywa się lokalnie, na iPhonie X. Według danych Apple’a, jedna osoba na milion mogłaby odblokować ten sam egzemplarz iPhone’a X przy użyciu Face ID. Apple pokazał także Animoji, czyli wersję animowanych emotikon, które tworzymy przy użyciu własnej twarzy. Dzieci będą zachwycone. Animoji działają też jako naklejki w aplikacji iMessage. Można zrobić śmieszną minę, wybrać naklejkę (pieska lub świnkę na przykład) i wysłać znajomym. Animowaną emotikonę można połączyć też z wiadomością głosową. Ciekawe, intrygujące – tak. Ale czy przydatne? To już osądzą użytkownicy. iPhone X jest bezprzewodowy. iPhone X – zgodnie z przewidywaniami – będzie kosztował od 999 dol. za wariant 64 GB. iPhone X trafi do sklepów w listopadzie.

    (źródło: www.spidersweb.pl)

  • Apple Watch 3 zaoferuje użytkownikom możliwość nawiązywania i odbierania połączeń telefonicznych.

    2017-09-11

    Nowy Apple Watch zaoferuje użytkownikom możliwość nawiązywania i odbierania połączeń telefonicznych, wynika z nieoficjalnych informacji. Urządzenie będzie miało ten sam numer komórkowy co iPhone właściciela, ale prawdopodobnie jako płatna opcja u operatorów komórkowych. Nowa telefoniczna funkcja Apple Watch 3 po raz pierwszy pojawiła się w nieoficjalnych informacjach na początku sierpnia br., teraz została powtórzona w związku z przeciekami dotyczącymi oprogramowania nadchodzącego zegarka. Według nich przyszły model Apple Watch będzie mógł funkcjonować w sieciach komórkowych jako samodzielne urządzenie niezależne od obecności iPhone’a. Ma pozwalać na wykonywanie połączeń telefonicznych, wysyłanie SMS-ów czy korzystanie z funkcji internetowych. Nowy sposób funkcjonowania zegarka od Apple będzie możliwy dzięki zainstalowaniu w nim chipa obsługującego technologię LTE, którego producentem i dostawcą jest koncern Intel. Dodatkowo z dokumentacji wynika, że po synchronizacji zegarka z iPhonem Apple Watch będzie mógł korzystać z tego samego numeru komórkowego co smartfon. Dzięki takiemu rozwiązaniu np. połączenia przychodzące użytkownik będzie mógł odbierać w zegarku w sytuacji gdy jest oddalony od swojego iPhone’a. Z ujawnionych informacji wynika, że opcja przypisania jednego numeru do Apple Watch i iPhone’a będzie dostępna jedynie jako dodatkowa oferta u konkretnych operatorów komórkowych, którzy prawdopodobnie będą za nią żądać opłaty. Ponadto według doniesień serwisu 9To5Mac Apple Watch pojawi się w sprzedaży w kilku wersjach związanych z kolorem, paskami i obudową. Wśród propozycji znajdą się m.in. odmiany „blush gold" oraz „ceramic gray." Premiera nowego Apple Watch jest spodziewana podczas konferencji 12 września br., na której zostaną też zaprezentowane nowe modele iPhone’ów. W I kwartale br. Apple sprzedał na całym świecie 3,5 mln swoich zegarków - o 59 proc. więcej niż rok wcześniej.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Poznański producent zaprezentował właśnie cztery modele elektrycznych rowerów, które mają być tańszą alternatywą dla pojazdów Krossa czy Rometa.

    2017-09-08

    Jedna z najbardziej znanych polskich marek elektroniki użytkowej rozszerzy wkrótce swoje portfolio o kolejne elektryczne pojazdy. Do grona deskorolek i hulajnóg, które sprzedawane są już od 2015 roku, dołączą wkrótce cztery modele rowerów elektrycznych. Goclever wprowadzi je na rynek jeszcze przed świętami. Wśród nowych modeli znajdziemy dwa typy rowerów miejskich, jeden rower trekkingowy oraz kompaktowy składak. Wszystkie wyposażone są w trzy biegi i silnik o mocy od 250 do 350 W/36 V, które pozwalają osiągnąć prędkość do 25km/h bez wspomagania, lub do 45 km/h, o ile silnik wspomoże rowerzysta. Niestety producent nie zdradził jeszcze cen swoich rowerów, ale wiemy, że mają one być atrakcyjne, zwłaszcza w porównaniu z cenami pojazdów innych marek, takich jak Kross (od 8499 zł) czy Romet (od 3499 zł). Tańsza alternatywa z pewnością będzie sprzyjała rozwojowi rynku. Zdaniem ekspertów przyszłość transportu miejskiego to z pewnością osobiste pojazdy elektryczne, co jest spowodowane coraz silniejszym naciskiem na zamykanie centrów miast dla ruchu spalinowego oraz wykorzystywaniem ekologicznej energii elektrycznej. Współczesne społeczeństwa są coraz bardziej zajęte i zabiegane. Szybki i wygodny transport to jeden ze sposobów na zaspakajanie nowych potrzeb.

    (źródło: www.chip.pl)

  • Najbogatsi ludzie świata technologii 2017. Pobity kolejny rekord!

    2017-09-04

    Po raz pierwszy w historii rankingu „Forbesa” najbogatszych ludzi na świecie działających w branży nowych technologii, wartość majątku stu najbogatszych przekroczyła bilion dolarów. Razem giganci świata technologii posiadają 1,08 bln dolarów, co jest 21-proc. wzrostem w porównaniu do zeszłego roku. Wzrost ten wynika z rosnących cen akcji takich firm, jak Facebook, Amazon czy Tencent. Za taki wynik odpowiada dziesiątka najbogatszych ludzi w branży. Ponad trzy czwarte miliarderów z listy ma większe fortuny niż rok temu. Aby znaleźć się w tegorocznym zestawieniu, trzeba było móc pochwalić się majątkiem o wartości 2,6 mld dolarów.
    Założyciel Microsoftu, Bill Gates, utrzymał swoją pozycję najbogatszego człowieka w branży technologicznej, wciąż jest zresztą najbogatszym człowiekiem na świecie. „Forbes” szacuje jego majątek na 85,4 mld dolarów. Miesiąc temu wydawało się, że założyciel i szef Amazona, Jeff Bezos, przejmie pozycję lidera – prześcignął nawet Gatesa w pewnym momencie, ale szybko znów spadł na drugie miejsce. Obecnie może się pochwalić majątkiem w wysokości 81,7 mld dolarów. Najwięcej w tym roku zyskał trzeci najbogatszy miliarder w branży nowych technologii, twórca i szef Facebooka, Mark Zuckerberg. Jest jedynym z szesnastu miliarderów poniżej czterdziestki w zestawieniu.
    Trzeci i czwarty największy wygrany tego roku to dwójka najbogatszych ludzi świata technologii w Azji. Szef Tencenta – chińskiego giganta na rynku e-rozrywki i założyciel Alibaby.
    Na liście wciąż dominują Stany Zjednoczone, na drugim miejscu znajdują się Chiny.
    Wśród nowych postaci w rankingu pojawia się tylko jedna kobieta, dzięki czemu liczba kobiet wzrosła łącznie do sześciu. Wang Laichun, debiutantka w tegorocznym zestawieniu, wraz ze swoim bratem jest właścicielką Luxshare Precision. Para dorobiła się fortuny, produkując części dla Apple’a. Najbogatszą kobietą self-made w rankingu „Forbesa” jest Zhou Qunfei, która swój majątek o wartości 10 mld dolarów zawdzięcza produkcji ekranów dotykowych do smartfonów.

    (źródło: www.forbes.pl)

     

  • Eve Sleep zarabia na śnie Brytyjczyków! Milionowy biznes dwóch Polaków w Wielkiej Brytanii.

    2017-08-16

    Eve Sleep to jeden z najszybciej rosnących polsko-brytyjskich start-upów. Ten stworzony przez Polaków internetowy sprzedawca materaców w niecałe trzy lata zadebiutował na giełdzie i osiągnął 140 mln funtów wyceny!
    W Londynie mało kto się wysypia. Dni pracy wydłużają się, e-maili wciąż przybywa, a ekran smartfona nigdy nie gaśnie. Miasto nieustannie tętni życiem, w korku można utknąć nawet w środku nocy. Teoretycznie właśnie dlatego firma Eve Sleep, producent i sprzedawca materaców przez internet, w ubiegłym roku uruchomiła Nap Station, czyli stację „drzemkową”: na terenie Old Truman Brewery, niegdyś jednego z największych browarów na świecie, powstała przestrzeń coworkingowa połączona z kawiarnią i sypialnią, w której można było uciąć sobie drzemkę. W praktyce chodziło jednak o to, aby wypromować Eve Sleep. Zwabić na miejsce dziennikarzy i blogerów, którzy napiszą o jego inicjatywie. Eve Sleep to jeden z najszybciej rozwijających się start-upów na Wyspach, który w debiucie na London Stock Exchange został wyceniony na 140 mln funtów. Idea była prosta: pomysłodawcy chcieli zbudować firmę internetową, która będzie sprzedawać jeden uniwersalny materac, łatwy do spakowania i przetransportowania, a także zdecydowanie tańszy od produktów konkurencji. Dzięki świetnemu marketingowi Eve Sleep szybko nabierał masy. Firma rosła w tempie 25 proc. miesięcznie. W 2015 roku osiągnęła 2,6 mln funtów przychodu, a rok później – już 12 milionów. W rozwoju biznesu pomagali jej inwestorzy – tacy jak DN Capital, Channel 4 i Woodford Investment Management – którzy w ciągu niespełna dwóch lat zainwestowali w spółkę 22 mln funtów. Błyskawiczną karierę londyńskiej firmy potwierdził debiut giełdowy, podczas którego spółka pozyskała z rynku 35 mln funtów. Zakładamy, że za rok osiągniemy w Anglii rentowność. Cała grupa zacznie przynosić zyski pod koniec 2019 roku – przewiduje Jaś Bagniewski, jeden z właścicieli firmy.

    (źródło: www.forbes.pl)

  • Autonomiczne samochody wkrótce dogonią automatyczne... pociągi. Czeka nas rewolucja na torach!

    2017-08-11

    Pociągi bez maszynistów – taki scenariusz może zdarzyć się we Francji już za kilka lat. W pierwszej kolejności autonomiczne TGV połączą Paryż z miastami na południu kraju. Nie próżnuje też Deutsche Bahn i prowadzi swoje testy autonomicznych maszyn. SCNF, francuska spółka kolejowa odpowiedzialna za zarządzanie usługami kolejowymi, ogłosiła, że wdraża program na rzecz uruchomienia autonomicznych pociągów na szybkich liniach TGV. Testy mają rozpocząć się w 2019 roku, a w 2023 pierwsze pociągi wyjadą na tory, aby obsługiwać pasażerów. Systemy autonomiczne zostaną wbudowane w jeżdżące dziś składy TGV. Będą zaopatrzone w zewnętrzne czujniki, które zainicjują automatyczne hamowanie po wykryciu przeszkód na torach. SCNF ma nadzieję, że system znajdzie zastosowanie w bardziej uciążliwych manewrach, jak np. podczas łączenia różnych składów przed odjazdem. Francuskie koleje szacują, że dzięki zastosowaniu systemu autonomicznego zaoszczędzą na czasie i dzięki temu będzie można uruchomić 25 proc. więcej przejazdów na tych samych liniach. Jako pierwsze mają być obsłużone połączenia między Paryżem i miastami na południowym wschodzie Francji. Na początku pociągi mają mieć jeszcze załogę, ponieważ system wymagał będzie kontroli i eliminowania błędów na bieżąco. Ale gdy już wszystko zostanie sprawdzone i zweryfikowane, pociągi zaczną jeździć już bez nadzoru człowieka.
    SCNF zamierza bazować na doświadczeniach automatycznego metra, które od kilku lat z powodzeniem jeździ po Paryżu. Trzeba przy tym pamiętać, że system projektowany z myślą o TGV będzie o wiele bardziej złożony m.in. ze względu na występowanie czynników, o które metro nie musi się martwić (śnieg, przeszkody na torach). Francja nie jest oczywiście jedynym krajem, który wkroczył na ścieżkę autonomicznego transportu kolejowego. Już w ubiegłym roku Niemieckie Koleje Państwowe (Deutsche Bahn) poinformowały, że uruchomiły pilotażowy projekt sprawdzający, jak funkcjonują pociągi bez maszynistów.

    (źródło: www.forbes.pl)

  • Apple wyprodukuje zegarek z możliwością rozmów w sieciach komórkowych!

    2017-08-07

    Jak podaje Reuters powołując się na własne źródła w Apple prace nad nowym modelem zegarka Apple Watch już trwają, jednak na razie nie jest znana nawet przybliżona data wprowadzenia urządzenia na rynek. Widomo, że nowy model Apple Watch będzie pozwalał na połączenia komórkowe bez pośrednictwa iPhone’a. Partnerem Apple’a w projekcie jest koncern Intel. Dostępne obecnie w sprzedaży modele Apple Watch do realizowania funkcji komunikacyjnych wymagają bezprzewodowego połączenia z iPhonem - chodzi np. o wysyłanie i odbieranie wiadomości, korzystanie z map czy streamingu muzyki. Według nieoficjalnych informacji przyszły model Apple Watcha będzie mógł funkcjonować w sieciach komórkowych jako samodzielne urządzenie niezależne od obecności iPhone’a. Ma pozwalać na wykonywanie połączeń telefonicznych, wysyłanie SMS-ów czy korzystanie z funkcji internetowych. Nowy sposób funkcjonowania zegarka od Apple będzie możliwe dzięki zainstalowaniu w nim chipa obsługującego technologię LTE, którego producentem i dostawcą będzie koncern Intel. Obecnie Apple prowadzi rozmowy z operatorami w Europie i Stanach Zjednoczonych w sprawie oferowania przez nich „komórkowej” wersji Apple Watcha. Tylko w I kwartale tego roku Apple sprzedał na całym świecie 3,5 mln swoich zegarków - o 59 proc. więcej niż rok wcześniej.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • LG wprowadza na rynek smartfon LG Q6. To pierwsze urządzenie, po LG G6, wyposażone w wyświetlacz Full Vision.

    2017-07-13

    Seria Q dołączy do portfolio smartfonów LG, w którym aktualnie znajdują się: seria V, seria G, seria X oraz seria K. Koreański producent zapowiada, że smartfony z serii Q będą oferować kluczowe funkcje dostępne w modelach klasy premium przy jednoczesnym zachowaniu przystępnej ceny. W skład globalnej rodziny Q6 wchodzą smartfony Q6+, Q6 oraz Q6α. Różnią się one od siebie wielkością pamięci RAM i pamięci wewnętrznej. LG Q6 wyróżnia się cechami flagowca LG G6, takimi jak wyświetlacz Full Vision i zminimalizowane ramki wokół ekranu. Wyświetlacz Full Vision ma przekątną 5,5 cala, rozdzielczość FullHD+ i format 18:9. Ponadto smartfon wyposażono w funkcję rozpoznawania twarzy pozwalającą na szybkie odblokowanie urządzenia, aparat do zdjęć selfie z szerokokątnym obiektywem o kącie widzenia 100 stopni. Z kolei metalową ramkę otaczającą obudowę wykonano z wytrzymałego stopu aluminium z serii 7000, który stosowany jest m.in. w przemyśle lotniczym i kosmicznym.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Polacy rezygnują z telewizorów. Samochód popularniejszy niż smartfon.

    2017-07-10

    Na wyposażeniu przeciętnej rodziny jest coraz mniej telewizorów, kamer i drukarek. Chcąc zyskać więcej wolnego czasu częściej korzystamy ze zmywarek i pralek. Trwonimy go potem przed ekranami coraz popularniejszych smartfonów i komputerów – wynika z danych GUS. 3,2% Polaków nie ma telewizora. Rezygnacja z odbiornika wynika z postępujących zmian technologicznych, które pozwalają zastąpić to urządzenie innymi - np. goglami wirtualnej rzeczywistości, smartfonem lub komputerem. Mają one tę przewagę, że potrafią dostarczać rozrywki dokładnie w tym miejscu i wtedy, kiedy potrzebuje tego użytkownik. Czas wolimy trwonić przed ekranem dającym wybór. Podobnie jest z innymi zmianami zachodzącymi w wyposażeniu polskich domów. To moda, rozwój technologii czy chęć efektywniejszego wykorzystania czasu decydują o tym jakie urządzenia kupują Polacy. Szczególnie szybko rośnie popularność urządzeń pomagających utrzymać porządek w mieszkaniu. I tak na przykład pralka automatyczna jest na wyposażeniu 95,8% gospodarstw domowych. Zmywarka znajduje się już w 29,2% domów. To prawie 5 razy wyższy wynik niż dekadę temu. Co robimy z tak uzyskanym wolnym czasem? Przynajmniej jego część trwonimy przed ekranami takich urządzeń jak telefon czy komputer. Najpewniej te dwa urządzenia stoją za spadkiem popularności nie tylko telewizorów, ale też np. kamer wideo, wież Hi-Fi czy aparatów cyfrowych.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

Kontakt   •   Regulamin   •   faq

  • Wygoda i szybkość zakupu kluczowe w procesie pozyskiwania klienta.

    2018-04-13

    Handlowcy na całym świecie szukają sposobów wykorzystania nowych technologii do ciągłej poprawy wygody i szybkości realizacji zakupów. W walce o klienta kluczowymi wartościami stają się wygoda i szybkość zakupu - wynika z analizy KPMG International.
    Najnowsze technologie, oparte przede wszystkim na rozwiązaniach cyfrowych w sferze komunikacji i analizie dużych zbiorów danych, jak również rozwój technologii produkcji opartych na automatyce coraz mocniej zmieniają oblicze handlu na całym świecie. Dzięki wykorzystywaniu nowych technologii, firmy dysponują obecnie większymi niż kiedykolwiek wcześniej możliwościami budowania pozytywnych doświadczeń klienckich. Zarówno producenci markowych produktów, jak również najważniejsze sieci handlowe widzą w tym obszarze największe szanse na budowę trwałych relacji z klientami i utrzymanie ich lojalności. Nowe technologie pozwalają szybciej i lepiej wychwytywać potrzeby klientów, aby móc je możliwie najszybciej zaspokoić oraz dotrzeć do konsumenta we właściwym miejscu i czasie. Z jednej strony producenci, a z drugiej sieci handlowe, coraz częściej używają najnowszych technologii, aby maksymalizować poziom oszczędności w procesie produkcji i zakupu. Największe zmiany obserwujemy w sprzedaży dóbr związanych z rozrywką – w ciągu kilku ostatnich lat sposób sprzedaży płyt z muzyką i filmami czy sprzedaż książek uległ głębokiej metamorfozie. Większość tego typu produktów sprzedawanych jest w tej chwili w postaciach cyfrowych. Takie rozwiązania dają możliwości pozbycia się kosztów samych nośników (płyty, papier), transportu towaru, najmu sklepów i kosztów samych sprzedawców. Szybkość procesu sprzedaży wymaga poszukiwania coraz to nowszych rozwiązań w systemie dystrybucji zakupionego produktu, a zwłaszcza jej ostatniego etapu dostawy do samego konsumenta.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Magazyn w Westerburgu nieczynny do odwołania!

    2018-03-27

    Szanowni Klienci, w związku z reorganizacją do odwołania wstrzymujemy dostawy do magazynu w Westerburgu. Prosimy korzystać z pozostałych wirtualnych adresów w ramach usługi mymeest.pl. Wkrótce powrócimy z nową ofertą!

  • Sprzedaż urządzeń wearables będzie rosła, najpopularniejsze smartwatche.

    2018-03-22

    W 2018 roku na świecie sprzedanych zostanie 132,9 miliona urządzeń z kategorii wearables, o 15,1 proc. więcej niż w roku 2017 - prognozuje firma badawcza IDC. Do 2022 roku rynek wearables ma rosnąć rocznie średnio o 13,4 proc. i sięgnąć wówczas 219,4 miliona sprzedanych urządzeń. Za niemal 2/5 sprzedaży mają za 5 lat odpowiadać smartwatche. W minionym roku segment ten zdominowało Apple, z ponad 50-proc. udziałem w sprzedaży. Producent zegarków Apple Watch ma w najbliższych latach zachować pozycję lidera, ale już nie z tak wyraźną przewagą, jako że zyskiwać mają takie marki jak Fitbit i Garmin, a także dostawcy smartwatchów z systemem Wear OS by Google (do niedawna Android Wear).
    Według IDC, oprócz smartwatchów, popularne wśród urządzeń z kategorii wearables będą też opaski oraz zegarki o podstawowej funkcjonalności, a mniejsze znaczenie będą miały produkty, które można nosić na uszach czy na ubraniu.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Allegro wprowadza funkcję czatów do obsługi sprzedawców i kupujących w serwisie.

    2018-03-07

    Allegro rozszerza możliwość komunikacji pomiędzy użytkownikami serwisu a obsługującymi go pracownikami. Na platformie wystartował Czat Allegro, który ma pozwalać na szybki kontakt z obsługą, zadawanie pytań i wyjaśnianie konkretnych problemów. Na razie czat jest dostępny dla sprzedawców korzystających z opcji reklam na Allegro, w przyszłości ma zostać udostępniony wszystkim użytkownikom. Narzędzie Czat Allegro jest obecnie dostępne dla sprzedających, którzy promują lub planują promować swoje oferty przez reklamy Allegro Ads. Jednak trwają już prace nad wdrożeniem czatu dla klientów i partnerów Allegro korzystających z innych funkcji serwisu. Jak podkreśla serwis czat dla usługi Allegro Ads to pierwszy tego typu kanał kontaktu i pierwszy z wielu kroków zaplanowanych w strategii do 2020 roku. Według Allegro czat jest dynamicznym kanałem kontaktu pozwalającym na rozmowę w czasie rzeczywistym, ale zachowuje zalety formy pisemnej. Pozwala to na przykład pisać na czacie i robić coś innego w tej samej chwili. Obsłudze serwisu pozwala odpowiedzieć na pytania i wątpliwości dokładnie wtedy, gdy takie się pojawiają.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Roboty Spot Mini – czyli wizja ewolucji autonomicznych maszyn.

    2018-02-20

    Firma Boston Dynamics zaprezentowała nowy film, na którym zaprojektowane przez nią roboty Spot Mini skutecznie współpracują ze sobą przy pokonywaniu przeszkód. Prezentacja odbiła się szerokim echem w mediach i internecie stawiając pytania o dalszą ewolucję autonomicznych maszyn. Boston Dynamics to amerykańska firma projektowa działająca od 1992 r. w segmencie nowych technologii. Zajmuje się m.in. projektowaniem robotów oraz rozwiązań dla armii USA. Jednym z produktów Boston Dynamics jest czworonożny robot o nazwie Spot Mini, który podlega stałym udoskonaleniom. Teraz do internetu trafił film, na którym konstruktorzy demonstrują nowe umiejętności autonomicznej maszyny. Na zamieszczonym na YouTube filmie zatytułowanym „Hey Buddy, Can You Give Me a Hand?” jeden z robotów na swej drodze napotyka zamknięte drzwi, których nie może pokonać. Wzywa więc na pomoc innego Spota Mini wyposażonego w specjalne ramię, które pozwala na naciśnięcie klamki i otwarcie drzwi. Robot z ramieniem przytrzymuje drzwi pozwalając swojemu partnerowi na wejście do znajdującego się za nimi pomieszczenia, następnie zaś podąża jego tropem. Prezentacja dowodzi, że roboty Boston Dynamics nie tylko zyskały nowe możliwości dzięki dodatkowemu wyposażeniu, ale potrafią też współdziałać w zespole i wzajemnie się wspierać. Filmik wywołał spore poruszenie w sieci, został wielokrotnie udostępniony przez największe media technologiczne oraz w serwisach społecznościowych. Dziennikarze i internauci przyznawali w artykułach i komentarzach, że inteligentne zachowanie robotów budzi nie tylko podziw, ale także obawy związane z tym jak szybko maszyny rozwijają się w swojej technologicznej ewolucji i czy ich coraz większe zdolności nie zagrożą w niedalekiej przyszłości człowiekowi.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Koncern LG wprowadza w smartfonach funkcje oparte na sztucznej inteligencji.

    2018-02-15

    Dzięki nim telefony mają wykonywać zdjęcia lepszej jakości oraz reagować na komendy głosowe użytkowników. LG podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Barcelonie (od 26 lutego do 1 marca br.) zaprezentuje pierwszą część pakietu funkcji opartych na sztucznej inteligencji, które opracowała na potrzeby swoich smartfonów. Ta nowa technologia zostanie zastosowana w tegorocznej wersji smartfona LG V30, który obecnie jest najbardziej zaawansowanym flagowym modelem oferowanym przez producenta. LG podkreśla, że skoncentrowało się na opracowaniu funkcji interfejsu użytkownika, wykorzystujących sztuczną inteligencję do rozpoznawania zarówno mowy, jak i obrazu rejestrowanego przez aparat, a tym samym pozwalających na intuicyjne obsługiwanie smartfona. Funkcja Vision AI ma analizować obiekty w polu widzenia aparatu i rekomendować najlepszy tryb tematyczny spośród ośmiu dostępnych w smartfonie: portret, jedzenie, zwierzęta, krajobraz, miasto, kwiaty, wschód słońca i zachód słońca. Aby określić, na jaki obiekt jest ustawiona ostrość aparatu i zaproponować optymalne ustawienia smartfon uwzględnia różnorodne parametry, takie jak kąt widzenia, kolory, odbicia światła, oświetlenie tła, analizując zdjęcia z bazy danych. Gdy użytkownik skieruje obiektyw np. na talerz z makaronem, włączy się tryb tematyczny „jedzenie” z cieplejszymi barwami i zwiększoną ostrością, dzięki którym zdjęcie uzyska apetyczny wygląd. Gdy obiektyw aparatu jest skierowany na konkretny obiekt funkcja Vision AI może automatycznie zeskanować kod QR, zainicjować wyszukiwanie obrazu lub wyświetlić informacje dotyczące zakupów, w tym sklepów oferujących dany przedmiot za najniższą cenę lub podobnych produktów, które mogą zainteresować użytkownika. W skład pakietu wchodzi też funkcja Voice AI, dzięki której według LG można uruchamiać aplikacje oraz zmieniać ustawienia używając wyłącznie poleceń głosowych. Asystent Google współpracuje z 32 komendami Voice AI, w tym z 23 komendami udostępnionymi w roku 2017, które są dostępne tylko w smartfonach LG. Dzięki temu nie trzeba przeglądać menu w poszukiwaniu potrzebnej opcji oraz można bezpośrednio uruchamiać określone funkcje.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Polska na 32. miejscu na świecie w szybkości internetu, na czele Singapur i Norwegia (TOP 130) W grudniu 2017 roku najszybszy internet stacjonarny na świecie

    2018-01-11

    W grudniu 2017 roku najszybszy internet stacjonarny na świecie posiadali użytkownicy w Singapurze, w Norwegii zaś dostępna jest najsprawniejsza sieć mobilna - wynika z danych firmy analitycznej Ookla. Polska znalazła się na 32. miejscu w kategorii połączeń stacjonarnych z wynikiem 44,7 Mb/s i spadła o 3 pozycje w rankingu mobilnym ze średnią prędkością 22,8 Mb/s. Firma Ookla zajmuje się bieżącymi pomiarami prędkości dostępu do internetu w poszczególnych krajach na świecie za pomocą prowadzonej przez siebie platformy Speedtest.net. Ostatnie wyniki pomiarów dotyczą grudnia ub.r. Według raportu światowa średnia prędkość stacjonarnych połączeń internetowych wyniosła pod koniec ub.r. 40,71 Mb/s w wypadku pobierania danych oraz 20,33 przy ich wysyłaniu do sieci. Najszybszy internet stacjonarny posiadają obecnie mieszkańcy Singapuru – prędkość pobierania wynosi tam średnio 161,21 Mbit/s. Na 2. miejscu znalazła się Islandia (145,64 Mb/s) wyprzedzając Hong Kong (141,56 Mb/s). W kategorii połączeń stacjonarnych Polska znalazła się na 32. pozycji. W naszym kraju w grudniu ub.r. średnia prędkość łączy wyniosła 44,76 Mb/s, ten wynik poprawił miejsce Polski w rankingu o 3 oczka.


    źródło: www.wirtualnemedia.pl

  • Dolar jest najsłabszy od trzech lat. Kosztuje już poniżej 3,5 zł.

    2018-01-03

    To nie jest dobry czas dla amerykańskiej waluty. W ciągu trzech ostatnich miesięcy dolar osłabił się wobec złotego o 4,6 proc. z poziomu 3,69 do 3,49. To najgorszy wynik od 2014 r. Skąd takie osłabienie? Dolar częściowo mógł być pod presją słabszych od oczekiwań odczytów nastrojów konsumentów przygotowanych przez Conference Board, jednak ogólnie podstawowym powodem przeceny USD jest negatywne nastawienie do niego inwestorów. Amerykańska waluta osłabia się, gdy są ku temu powody, ale nie chce się wzmacniać, gdy napływające z USA odczyty są dobre. Zwykle takie zaburzenia są krótkotrwałe i powinny one ustąpić krótko po rozpoczęciu nowego roku, twierdzą analitycy. Niemoc dolara wykorzystują wszystkie waluty wchodzące w skład koszyka G10: Miano najsilniejszej z nich niewątpliwie należy do szwajcarskiego franka, mniej pokaźny ruch w stronę północy notuje euro.

    źródło: Business Insider Polska

  • Wesołych Świąt!

    2017-12-22

    Drodzy Klienci! Życzymy Wam zdrowych i rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia, a w Nowym Roku samych sukcesów i wielu wspaniałych przesyłek od Meest :) 
    Zespół Meest Group i Meest Polska

  • UE przyjęła nowe regulacje ws. podatku VAT. Zmiany dotkną e-handel.

    2017-12-18

    Będą nowe regulacje dotyczące VAT. Powstanie ogólnoeuropejski portal internetowy, który będzie oferował firmom prosty system poboru podatku. Decyzję we wtorek podjęli unijni ministrowie finansów. Regulacje przewidują, że VAT będzie płacony w państwie, w którym znajduje się konsument, aby zapewnić sprawiedliwszy podział wpływów podatkowych między kraje członkowskie. Do tej pory płacony był w kraju, w którym dokonywało się zakupów. Istotną zmianą dla konsumentów będzie również zniesienie wyjątku dla przesyłek spoza UE o wartości mniejszej niż 22 euro. Teraz do takich towarów nie dolicza się podatku VAT, co sprawia, że przedsiębiorstwa w UE, które muszą naliczać podatek niezależnie od wartości wysyłanego towaru, są w gorszej pozycji. Luka ta daje też możliwości nadużyć. Część ze 150 mln przesyłek spoza UE o deklarowanej wartości poniżej 22 euro jest celowo niedoszacowanych.

    (źródło: businessinsider.com.pl)

  • Zapytanie ofertowe nr 1/2017/POPW/MEEST na zakup usług doradczych.

    2017-11-30

    W związku z realizacją umowy nr POPW.01.02.00-18-0023/17-00 projektu pn. „Wzrost konkurencyjności MEEST POLSKA poprzez internacjonalizację na rynkach Słowackim, Czeskim oraz Węgierskim” w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 – 2020, Oś priorytetowa I „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP, Beneficjent – Meest Polska Sp. z o.o. zwraca się z zapytaniem ofertowym na zakup usług doradczych.

    DO POBRANIA

    Zapytanie ofertowe(skan)

    Formularz ofertowy(do pobrania)


    Wynik przeprowadzonego postępowania(skan)

  • 24 tysiące aut Volvo na potrzeby autonomicznych taksówek Ubera.

    2017-11-23

    To już pewne. Uber i koncern Volvo podpisały umowę zgodnie z którą szwedzki producent dostarczy Uberowi 24 tysiące sztuk modelu XC90. Auta mają być przygotowane do wykorzystania w charakterze floty autonomicznych taksówek, którą zamierza zbudować przewoźnik.
    Według komunikatu porozumienie zawarte pomiędzy Volvo a Uberem przewiduje dostarczenie dla amerykańskiego startupu taksówkowego 24 tys. sztuk modelu XC90, dostawa ma zostać zrealizowana pomiędzy 2019 a 2021 r. W ramach kontraktu Volvo sprzeda Uberowi produkowane przez siebie SUV-y XC90 w specjalnej wersji. Auta będą wyposażone w podstawowe rozwiązania przystosowujące je do wykorzystania w charakterze pozbawionych kierowcy pojazdów autonomicznych. Zgodnie z zapowiedzią samochody zostaną następnie uzupełnione przez inżynierów Ubera w dodatkowe systemy, które przekształcą je w autonomiczne taksówki. W komunikacie nie ujawniono wartości zawartego kontraktu. W podstawowej wersji ceny modelu XC90 w USA zaczynają się od kwoty 46,9 tys. dol. Na razie nie wiadomo kiedy Uber zamierza wprowadzić do powszechnego użytku flotę swoich autonomicznych taksówek, pierwsze testy tych pojazdów opartych na konstrukcji Volvo przeprowadzono w lecie ub.r. w Pittsburghu w USA. Uber nie jest jednak jedyną firmą technologiczną planującą wykorzystanie w przyszłości przewozów za pomocą pojazdów pozbawionych kierowcy - na początku listopada br. testy autonomicznych taksówek rozpoczęła także należąca do Google firma Waymo.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Tencent przegoni Facebooka? Chiński gigant jest na ostatniej prostej.

    2017-11-20

    Czy to koniec ery Facebooka? Tencent, właściciel m.in. chińskiego odpowiednika giganta z Sillicon Valey, może w niedalekiej przyszłości osiągnąć wycenę podobną do firmy Marka Zuckerberga. Wskazują na to świetne wyniki holdingu na giełdzie. Tylko w ciągu ostatniego roku ceny akcji Tencent, chińskiego giganta internetowego (m.in. posiadającego portale społecznościowe i tworzącego gry mobilne), podwoiły się. Z prezentacji wyników finansowych holdingu za ostatni kwartał wynika, że zanotował on wzrost przychodów o 70 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Tak dobre wyniki zaskoczyły nawet analityków, którzy nie przewidywali aż takiego skoku. Inwestorzy coraz chętniej wykładają pieniądze na Tencenta głównie dlatego, że stawia on na dywersyfikację dochodów, poprzez rozwijanie swojej oferty: zajmuje się grami i płatnościami mobilnymi czy platformami do streamowania muzyki.
    Ostatnie wydarzenia wskazują na to, że Tencent niedługo przegoni Facebooka, którego wycena giełdowa to około 520 miliardów dolarów. Tej rywalizacji kolorytu dodaje to, że obydwie firmy zarządzają dwoma największymi serwisami społecznościowymi na świecie. Facebook ma już ponad dwa miliardy użytkowników, gdy WeChat, jego chiński odpowiednik, z którego korzystają głównie obywatele Państwa Środka, może pochwalić się miliardem. Kiedy może dojść do tak znaczącego skoku Tencenta? Może nawet w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Zaledwie w maju chiński gigant przebijał barierę 300 miliardów.

    (źródło: www.forbes.pl)

  • Samochody elektryczne parkują bezpłatnie. Na razie w Gdańsku.

    2017-11-06

    Właściciele samochodów z napędem elektrycznym i typu plug-in w Gdańsku nie płacą w strefach płatnego parkowania - poinformował urząd miasta. W promocję ekologicznego źródła napędu w mieście mają niebawem włączyć się też dealerzy samochodowi. Gdańsk, wzorem innych dużych miast na świecie i jako jedno z pierwszych w Polsce, wprowadził bezpłatne parkowanie w strefach płatnego parkowania dla właścicieli samochodów z napędem elektrycznym i typu plug-in. Miasto inwestuje także w rozbudowę stacji ładowania tego typu pojazdów. Aby zaparkować za darmo w strefach płatnego parkowania trzeba wyrobić specjalny identyfikator w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
    W Gdańsku specjalnie przystosowane stacje ładowania pojazdów znajdują się już w kilku miejscach. Władze miasta liczą, w promocję ekologicznego transportu włączą się także dealerzy samochodowi. Samochody z napędem hybrydowym plug-in to półelektryczne auta, których baterie można ładować przy użyciu prądu z sieci elektrycznej. Przez dłuższy czas, na dłuższym dystansie mogą poruszać się wyłącznie przy użyciu energii elektrycznej oraz mają dodatkową zaletę, że można przejść na napęd elektryczny wtedy, gdy jest to konieczne.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Polscy internauci będą mogli płacić na AliExpress poprzez PayU.

    2017-10-31

    Wybór Polski jako pierwszego rynku, na którym PayU rozpoczyna współpracę z chińskim serwisem, był naturalny – przyznaje Mario Shiliashki, szef PayU w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. N razie jest zbyt wcześnie, aby poznać szczegóły umowy. Przedstawiciele AliExpress nie ujawniają zapisów kontraktu. Nie podają również, jakie mają plany jeśli chodzi o dalszy rozwój w Polsce i innych krajach Europy. Pewne jest natomiast, że AliExpress jest w Polsce coraz popularniejszą platformą. Miesięcznie serwis odwiedza już ponad 3 mln polskich internautów, natomiast aplikacja mobilna AliExpress Shopping App w sierpniu tego roku miała 1,4 mln użytkowników (według badania Gemius/PBI). Na początku ubiegłego roku platforma została udostępniona w częściowo spolszczonej wersji, co jest sporym ułatwieniem dla polskich użytkowników. PayU umożliwia w Polsce realizację płatności na wielu platformach e-commerce, m.in. Allegro.pl, Pyszne.pl, Euro.com.pl oraz serwisach Grupy Onet i firmy odzieżowej LPP.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Poczta Polska pozostaje głównym partnerem logistycznym sklepów online, wyprzedzając DHL, DPD i InPost.

    2017-10-25

    Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia Poczta Polska jest na pierwszym miejscu jako najczęściej wybierany dostawca zakupionego w sklepach internetowych towaru. 55 proc. badanych sklepów wskazuje na usługi kurierskie i paczkowe Poczty Polskiej jako wybierane najczęściej przez ich klientów. Na kolejnych miejscach znajdują się DHL, DPD i InPost. Badane e-sklepy wykorzystują najczęściej dostarczanie przesyłek w opcji dostawy nazajutrz po nadaniu – 67 proc. oraz dostawy dwa dni po nadaniu – 18 proc. Rośnie odsetek sklepów obsługujących większą liczbę zamówień – na poziomie od 1 do 5 tys. miesięcznie. Spada za to udział sklepów wysyłających poniżej 100 paczek w miesiącu. Klienci częściej dokonują w sklepach internetowych zakupów, za które płacą od 51 do 500 złotych.
    - Kilkaset najbardziej dynamicznych polskich firm e-commerce które przebadaliśmy to elita polskiego biznesu. Nie tylko generują one znakomite wzrosty obrotów, nie do pomyślenia w niektórych branżach, ale także dowodzą siły polskiego kapitału - niemal 100% takich podmiotów to firmy całkowicie polskie. Zauważyliśmy, że w zakresie dostawy zakupionych produktów klienci sklepów stawiają w pierwszej kolejności na Pocztę Polską. Warto też zauważyć, że e-sklepy, obsługiwane zwykle przez 2-9 pracowników wysyłają coraz mniej drobnych przesyłek (do 50 zł) oraz coraz częściej realizują w skali miesiąca wysyłkę ponad 1000 paczek - komentuje Marek Lekki, dyrektor zarządzający ARC Rynek i Opinia.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Najnowsze badania – 62 procent Polaków korzysta ze smartfonów.

    2017-10-18

    Raport „Mobile Advertising Forecasts 2017” został sporządzony przez agencję Zenith na podstawie badań przeprowadzonych na 52 rynkach. Obecnie w 52 krajach objętych raportem smartfony posiada 63 proc. społeczeństwa, a w ub.r. ten odsetek wynosił 58 proc. Zgodnie z prognozami w 2018 r. wskaźnik ten sięgnie poziomu 66 proc. Szybki wzrost liczby posiadaczy smartfonów na świecie, zmieniający sposób komunikacji reklamodawców z konsumentami zaczyna spowalniać wraz z nasyceniem rynku – w niektórych krajach penetracja smartfonów sięga już 80 -90 proc. Liczba posiadaczy smartfonów wzrośnie w 2018 roku o 7 proc., wobec 10 proc. w 2017, 14 w 2016 i 21 proc. w 2015 r. W Polsce smartfon posiada obecnie 62 proc. mieszkańców i ten odsetek będzie w kolejnych latach rósł, ale już z mniejszą dynamiką. Kraje Europy Zachodniej i regionu Azji Pacyficznej pozostają w światowej czołówce smartfonizacji. Według szacunków Zenith w 2018 r. na 5 rynkach penetracja smartfonów przekroczy 90 proc. Będą to Holandia (94 proc.), Tajwan (93 proc.), Hong Kong (92 proc.), Norwegia i Irlandia (na obu rynkach 91 proc dwukrotnie. W 2018 r. czas poświęcony na korzystanie z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych będzie stanowił 73 proc. czasu spędzanego online.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Hammer Active - pancerny telefon za 549 zł!

    2017-10-11

    Firma mPTech (wcześniej myPhone) wprowadziła na rynek nowego smartfona z serii Hammer o wzmocnionej konstrukcji - model Active. Hammer Acitve to smartfon z odpornością IP68, o niewielkich wymiarach i wadze 186 g. Urządzenie posiada 4,7-calowy ekran IPS o rozdzielczości 1280 x 720 pikseli, który przed zarysowaniami i zniszczeniem chroni szkło Corning Gorilla Glass 3. Active jest wyposażony w dwa aparaty: główny 8 Mpx z doświetlającą diodą LED i autofokusem oraz przedni 2 Mpx do robienia selfie. Oferuje także 8 GB pamięci wewnętrznej, którą można powiększyć o dodatkowe 128 GB dzięki karcie i czytnikowi microSD, funkcję Dual SIM, Wi-Fi, GPS oraz litowo-jonową baterię o pojemności 3000 mAh. Smartfon działa pod kontrolą systemu operacyjnego Android 7.0 Nougat z certyfikacją GMS. Hammer Active jest dostępny w sklepie internetowym producenta i u partnerów w cenie 549 zł. Smartfon jest oferowany w trzech wersjach kolorystycznych: czarnej, czarno-pomarańczowej i czarno-zielonej. Producent zachęca klientów - ci, którzy kupią model do 22 października, otrzymają szkło hartowane i słuchawki Bluetooth gratis.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Polscy internauci częściej oglądają wideo niż czytają blogi i korzystają z social media. Dropbox popularniejszy od Ubera i Twittera.

    2017-10-05

    Treści wideo w sieci ogląda 9 na 10 polskich internautów, natomiast z social media aktywnie korzysta dwie trzecie, blogi czyta ponad połowa, a samemu bloguje co piąty polski internauta. Komunikatory są u nas dużo mniej popularne niż globalnie, a Dropbox - dużo popularniejszy od Ubera i Netflixa.
    Z badania Wave - zrealizowanego przez UM w 78 krajach z całego świata - wynika, że zarówno w Polsce, jak i globalnie wideo w sieci ogląda codziennie nieco ponad połowa internautów. Przy czym płatne treści wideo są dużo popularniejsze w skali globalnej (20,7 proc. użytkowników zadeklarował korzystanie z nich codziennie) niż w naszym kraju (6 proc.), tak samo jak transmisje wideo na żywo. Również komunikatory internetowe i mikroblogi cieszą się dużo większą popularnością na całym świecie niż w Polsce.
    Coraz popularniejsze w Polsce są treści wideo, blogi i serwisy mikroblogowe. Z wideo korzysta w sieci (chociaż raz w ciągu półrocza) 89,1 proc. polskich internautów blogi czyta 58,8 proc. a serwisy mikroblogowe - 31,5 proc. Swoimi kontami na platformach społecznościowach czynnie zarządza mniej więcej dwie trzecie internautów, a nowe profile zakłada co trzecia osoba. Blogi pisze prawie 25 proc. polskich internautów, niewiele mniej tworzy treści wideo.
    Z Dropboxa w ciągu najbliższego półrocza zamierza skorzystać 23,3 proc. polskich internautów, z Ubera i Netflixa - po 12 proc., a z Airbnb - 6 proc. Wszystkie platformy są u nas dużo mniej popularne niż w skali globalnej.


    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Apple, Google i Microsoft najcenniejszymi markami na świecie!

    2017-09-26

    Apple, Google i Microsoft to trzy najbardziej wartościowe marki 2017 roku według rankingu opublikowanego przez Interbrand. W porównaniu z poprzednim rokiem na najniższym miejscu podium Microsoft zastąpił Coca-Colę, najwyższym wzrostem wykazał się Facebook, a wśród debiutantów na liście są Netflix oraz Salesforce. W badaniu na wartość konkretnej marki w zestawieniu mają wpływ trzy najważniejsze czynniki: kondycja finansowa, znaczenie marki dla wyborów dokonywanych przez konsumentów, a także jej zdolność do kształtowania cen na rynku.
    W pierwszej dziesiątce najliczniej reprezentowane są firmy z sektora technologii, których jest 7. Interbrand podkreśla, że pierwszych 10 podmiotów na liście prezentuje 42 proc. wartości wszystkich marek zamieszczonych w zestawieniu. Marką, która w br. najwięcej zyskała na wartości okazał się Facebook, który wyprzedził pod tym względem Amazona oraz Adobe. Facebook dzięki dynamicznym wzrostom po raz pierwszy trafił do dziesiątki najcenniejszych marek na świecie.
    W bieżącym roku w Top 100 Interbrand pojawiły się 3 nowe firmy - Netflix, który z wartością na poziomie ponad 5,5 mld dol. zajął 78. miejsce, Salesforce (84. pozycja, ponad 5,2 mld dol.) oraz Ferrari (88. miejsce, ponad 4,8 mld dol.) .

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Internetowe zakupy Polaków: AliExpress popularniejszy niż eBay i Amazon.

    2017-09-22

    Polacy - zwłaszcza młodzi - coraz częściej robią zakupy internetowe w zagranicznych sklepach. Na rynku handlu transgranicznego niezbyt dobrze radzą sobie za to polscy przedsiębiorcy.
    Polacy coraz częściej wybierają zagraniczne sklepy internetowe – wynika z najnowszego raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2017 w oczach internautów”. O ile rok temu robienie e-zakupów poza granicami kraju deklarowało 10 proc. badanych, o tyle w tym jest ich już 16 proc. Szukamy w sieci konkretnych produktów. Jeśli są one dostępne tylko na Amazonie albo na eBayu, nie traktujemy lokalizacji sklepu poza granicami Polski jako czynnika zniechęcającego do zakupu – tłumaczy. Zdaniem ekspertów zacieranie granic w przestrzeni e-commerce wynika z działań podejmowanych w ostatnim czasie na rzecz upowszechniania wspólnego rynku UE. Półtora roku temu Komisja Europejska przyjęła strategię Jednolitego Rynku Cyfrowego, która jest powoli wprowadzana w krajach Wspólnoty. Polscy konsumenci świetnie się w tej rzeczywistości odnajdują. Zwłaszcza młodzi, którzy są biegli w wyszukiwaniu informacji i znają języki obce. Znają swoje prawa, wiedzą, że mogą zwrócić zakupy z zagranicy na takich samych warunkach jak w kraju lub złożyć reklamację. Z badań Gemiusa wynika, że na AliExpress czy eBayu kupują głównie konsumenci w wieku 15-24 lata. W raporcie akcentuje się przy tym, że oprócz ceny i kosztów dostawy na decyzję o wyborze sklepu wpływają opinie innych internautów. Brak bariery językowej pozwala więc łatwiej ocenić, czy warto skorzystać z oferty, czy też trzeba szukać produktu gdzie indziej. Z prognoz operatora płatności internetowych PayU wynika, że już w 2020 roku handel transgraniczny będzie stanowił jedną trzecią całego e-handlu.
    Chińska platforma AliExpress, która funkcjonuje w wersji polskojęzycznej od niespełna roku, już zyskała ogromną popularność. Z przywoływanego raportu Gemiusa wynika, że marka jest rozpoznawana spontanicznie przez 26 proc. kupujących w internecie, którzy korzystają z zagranicznych serwisów. AliExpress bije na głowę serwisy Amazon i eBay, których nazwy ankietowani wymieniali dwa razy rzadziej.

    (źródło: www.wyborcza.biz)

  • „To największy krok wprzód od czasu pierwszego iPhone’a” – oto nowy iPhone X!

    2017-09-13

    Fani iPhone’a wreszcie się doczekali. iPhone X to kolejna wersja kultowego smartfona, który skradł serca użytkowników na całym świcie. Przede wszystkim – ekran super retina o przekątnej 5,8″,rozciąga się od krawędzi do krawędzi. iPhone X nie ma już przycisku Home, dlatego wybudzamy go dotknięciem w ekran, a aby przejść do menu głównego i przełączać się między aplikacjami, korzystamy z gestu przeciągnięcia palca od dołu ekranu. By przełączyć się między aplikacjami wystarczy pociągnąć palec i zatrzymać się, aby włączyć ekran multitaskingu. Zgodnie z przewidywaniami, odblokowanie czytnikiem linii papilarnych zostało zastąpione skanowaniem twarzy – Face ID. Za każdym razem, gdy spojrzymy na iPhone’a X, nawet w ciemności, kamera rozpoznaje w podczerwieni naszą twarz, a następnie przetwarza przez sieć neuronową, by stworzyć wirtualny model naszej twarzy. Oznacza to, że jest to metoda w 100% bezpieczna, której nie da się oszukać podstawiając zdjęcie do czytników. Face ID uczy się twarzy użytkownika i zmienia się wraz z nią. Czy zapuścimy brodę, zmienimy fryzurę, czy nam się nieco przytyje – Face ID nauczy się nowego kształtu i dostosuje się. Co więcej – Apple pracowało z ekspertami, by upewnić się, że Face ID nie da się oszukać nie tylko zdjęciem, ale nawet… trójwymiarową maską. Niemniej istotny jest fakt, że dane zbierane podczas odblokowywania nie są przekazywane na serwery Apple. Całość obliczeń odbywa się lokalnie, na iPhonie X. Według danych Apple’a, jedna osoba na milion mogłaby odblokować ten sam egzemplarz iPhone’a X przy użyciu Face ID. Apple pokazał także Animoji, czyli wersję animowanych emotikon, które tworzymy przy użyciu własnej twarzy. Dzieci będą zachwycone. Animoji działają też jako naklejki w aplikacji iMessage. Można zrobić śmieszną minę, wybrać naklejkę (pieska lub świnkę na przykład) i wysłać znajomym. Animowaną emotikonę można połączyć też z wiadomością głosową. Ciekawe, intrygujące – tak. Ale czy przydatne? To już osądzą użytkownicy. iPhone X jest bezprzewodowy. iPhone X – zgodnie z przewidywaniami – będzie kosztował od 999 dol. za wariant 64 GB. iPhone X trafi do sklepów w listopadzie.

    (źródło: www.spidersweb.pl)

  • Apple Watch 3 zaoferuje użytkownikom możliwość nawiązywania i odbierania połączeń telefonicznych.

    2017-09-11

    Nowy Apple Watch zaoferuje użytkownikom możliwość nawiązywania i odbierania połączeń telefonicznych, wynika z nieoficjalnych informacji. Urządzenie będzie miało ten sam numer komórkowy co iPhone właściciela, ale prawdopodobnie jako płatna opcja u operatorów komórkowych. Nowa telefoniczna funkcja Apple Watch 3 po raz pierwszy pojawiła się w nieoficjalnych informacjach na początku sierpnia br., teraz została powtórzona w związku z przeciekami dotyczącymi oprogramowania nadchodzącego zegarka. Według nich przyszły model Apple Watch będzie mógł funkcjonować w sieciach komórkowych jako samodzielne urządzenie niezależne od obecności iPhone’a. Ma pozwalać na wykonywanie połączeń telefonicznych, wysyłanie SMS-ów czy korzystanie z funkcji internetowych. Nowy sposób funkcjonowania zegarka od Apple będzie możliwy dzięki zainstalowaniu w nim chipa obsługującego technologię LTE, którego producentem i dostawcą jest koncern Intel. Dodatkowo z dokumentacji wynika, że po synchronizacji zegarka z iPhonem Apple Watch będzie mógł korzystać z tego samego numeru komórkowego co smartfon. Dzięki takiemu rozwiązaniu np. połączenia przychodzące użytkownik będzie mógł odbierać w zegarku w sytuacji gdy jest oddalony od swojego iPhone’a. Z ujawnionych informacji wynika, że opcja przypisania jednego numeru do Apple Watch i iPhone’a będzie dostępna jedynie jako dodatkowa oferta u konkretnych operatorów komórkowych, którzy prawdopodobnie będą za nią żądać opłaty. Ponadto według doniesień serwisu 9To5Mac Apple Watch pojawi się w sprzedaży w kilku wersjach związanych z kolorem, paskami i obudową. Wśród propozycji znajdą się m.in. odmiany „blush gold" oraz „ceramic gray." Premiera nowego Apple Watch jest spodziewana podczas konferencji 12 września br., na której zostaną też zaprezentowane nowe modele iPhone’ów. W I kwartale br. Apple sprzedał na całym świecie 3,5 mln swoich zegarków - o 59 proc. więcej niż rok wcześniej.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Poznański producent zaprezentował właśnie cztery modele elektrycznych rowerów, które mają być tańszą alternatywą dla pojazdów Krossa czy Rometa.

    2017-09-08

    Jedna z najbardziej znanych polskich marek elektroniki użytkowej rozszerzy wkrótce swoje portfolio o kolejne elektryczne pojazdy. Do grona deskorolek i hulajnóg, które sprzedawane są już od 2015 roku, dołączą wkrótce cztery modele rowerów elektrycznych. Goclever wprowadzi je na rynek jeszcze przed świętami. Wśród nowych modeli znajdziemy dwa typy rowerów miejskich, jeden rower trekkingowy oraz kompaktowy składak. Wszystkie wyposażone są w trzy biegi i silnik o mocy od 250 do 350 W/36 V, które pozwalają osiągnąć prędkość do 25km/h bez wspomagania, lub do 45 km/h, o ile silnik wspomoże rowerzysta. Niestety producent nie zdradził jeszcze cen swoich rowerów, ale wiemy, że mają one być atrakcyjne, zwłaszcza w porównaniu z cenami pojazdów innych marek, takich jak Kross (od 8499 zł) czy Romet (od 3499 zł). Tańsza alternatywa z pewnością będzie sprzyjała rozwojowi rynku. Zdaniem ekspertów przyszłość transportu miejskiego to z pewnością osobiste pojazdy elektryczne, co jest spowodowane coraz silniejszym naciskiem na zamykanie centrów miast dla ruchu spalinowego oraz wykorzystywaniem ekologicznej energii elektrycznej. Współczesne społeczeństwa są coraz bardziej zajęte i zabiegane. Szybki i wygodny transport to jeden ze sposobów na zaspakajanie nowych potrzeb.

    (źródło: www.chip.pl)

  • Najbogatsi ludzie świata technologii 2017. Pobity kolejny rekord!

    2017-09-04

    Po raz pierwszy w historii rankingu „Forbesa” najbogatszych ludzi na świecie działających w branży nowych technologii, wartość majątku stu najbogatszych przekroczyła bilion dolarów. Razem giganci świata technologii posiadają 1,08 bln dolarów, co jest 21-proc. wzrostem w porównaniu do zeszłego roku. Wzrost ten wynika z rosnących cen akcji takich firm, jak Facebook, Amazon czy Tencent. Za taki wynik odpowiada dziesiątka najbogatszych ludzi w branży. Ponad trzy czwarte miliarderów z listy ma większe fortuny niż rok temu. Aby znaleźć się w tegorocznym zestawieniu, trzeba było móc pochwalić się majątkiem o wartości 2,6 mld dolarów.
    Założyciel Microsoftu, Bill Gates, utrzymał swoją pozycję najbogatszego człowieka w branży technologicznej, wciąż jest zresztą najbogatszym człowiekiem na świecie. „Forbes” szacuje jego majątek na 85,4 mld dolarów. Miesiąc temu wydawało się, że założyciel i szef Amazona, Jeff Bezos, przejmie pozycję lidera – prześcignął nawet Gatesa w pewnym momencie, ale szybko znów spadł na drugie miejsce. Obecnie może się pochwalić majątkiem w wysokości 81,7 mld dolarów. Najwięcej w tym roku zyskał trzeci najbogatszy miliarder w branży nowych technologii, twórca i szef Facebooka, Mark Zuckerberg. Jest jedynym z szesnastu miliarderów poniżej czterdziestki w zestawieniu.
    Trzeci i czwarty największy wygrany tego roku to dwójka najbogatszych ludzi świata technologii w Azji. Szef Tencenta – chińskiego giganta na rynku e-rozrywki i założyciel Alibaby.
    Na liście wciąż dominują Stany Zjednoczone, na drugim miejscu znajdują się Chiny.
    Wśród nowych postaci w rankingu pojawia się tylko jedna kobieta, dzięki czemu liczba kobiet wzrosła łącznie do sześciu. Wang Laichun, debiutantka w tegorocznym zestawieniu, wraz ze swoim bratem jest właścicielką Luxshare Precision. Para dorobiła się fortuny, produkując części dla Apple’a. Najbogatszą kobietą self-made w rankingu „Forbesa” jest Zhou Qunfei, która swój majątek o wartości 10 mld dolarów zawdzięcza produkcji ekranów dotykowych do smartfonów.

    (źródło: www.forbes.pl)

     

  • Eve Sleep zarabia na śnie Brytyjczyków! Milionowy biznes dwóch Polaków w Wielkiej Brytanii.

    2017-08-16

    Eve Sleep to jeden z najszybciej rosnących polsko-brytyjskich start-upów. Ten stworzony przez Polaków internetowy sprzedawca materaców w niecałe trzy lata zadebiutował na giełdzie i osiągnął 140 mln funtów wyceny!
    W Londynie mało kto się wysypia. Dni pracy wydłużają się, e-maili wciąż przybywa, a ekran smartfona nigdy nie gaśnie. Miasto nieustannie tętni życiem, w korku można utknąć nawet w środku nocy. Teoretycznie właśnie dlatego firma Eve Sleep, producent i sprzedawca materaców przez internet, w ubiegłym roku uruchomiła Nap Station, czyli stację „drzemkową”: na terenie Old Truman Brewery, niegdyś jednego z największych browarów na świecie, powstała przestrzeń coworkingowa połączona z kawiarnią i sypialnią, w której można było uciąć sobie drzemkę. W praktyce chodziło jednak o to, aby wypromować Eve Sleep. Zwabić na miejsce dziennikarzy i blogerów, którzy napiszą o jego inicjatywie. Eve Sleep to jeden z najszybciej rozwijających się start-upów na Wyspach, który w debiucie na London Stock Exchange został wyceniony na 140 mln funtów. Idea była prosta: pomysłodawcy chcieli zbudować firmę internetową, która będzie sprzedawać jeden uniwersalny materac, łatwy do spakowania i przetransportowania, a także zdecydowanie tańszy od produktów konkurencji. Dzięki świetnemu marketingowi Eve Sleep szybko nabierał masy. Firma rosła w tempie 25 proc. miesięcznie. W 2015 roku osiągnęła 2,6 mln funtów przychodu, a rok później – już 12 milionów. W rozwoju biznesu pomagali jej inwestorzy – tacy jak DN Capital, Channel 4 i Woodford Investment Management – którzy w ciągu niespełna dwóch lat zainwestowali w spółkę 22 mln funtów. Błyskawiczną karierę londyńskiej firmy potwierdził debiut giełdowy, podczas którego spółka pozyskała z rynku 35 mln funtów. Zakładamy, że za rok osiągniemy w Anglii rentowność. Cała grupa zacznie przynosić zyski pod koniec 2019 roku – przewiduje Jaś Bagniewski, jeden z właścicieli firmy.

    (źródło: www.forbes.pl)

  • Autonomiczne samochody wkrótce dogonią automatyczne... pociągi. Czeka nas rewolucja na torach!

    2017-08-11

    Pociągi bez maszynistów – taki scenariusz może zdarzyć się we Francji już za kilka lat. W pierwszej kolejności autonomiczne TGV połączą Paryż z miastami na południu kraju. Nie próżnuje też Deutsche Bahn i prowadzi swoje testy autonomicznych maszyn. SCNF, francuska spółka kolejowa odpowiedzialna za zarządzanie usługami kolejowymi, ogłosiła, że wdraża program na rzecz uruchomienia autonomicznych pociągów na szybkich liniach TGV. Testy mają rozpocząć się w 2019 roku, a w 2023 pierwsze pociągi wyjadą na tory, aby obsługiwać pasażerów. Systemy autonomiczne zostaną wbudowane w jeżdżące dziś składy TGV. Będą zaopatrzone w zewnętrzne czujniki, które zainicjują automatyczne hamowanie po wykryciu przeszkód na torach. SCNF ma nadzieję, że system znajdzie zastosowanie w bardziej uciążliwych manewrach, jak np. podczas łączenia różnych składów przed odjazdem. Francuskie koleje szacują, że dzięki zastosowaniu systemu autonomicznego zaoszczędzą na czasie i dzięki temu będzie można uruchomić 25 proc. więcej przejazdów na tych samych liniach. Jako pierwsze mają być obsłużone połączenia między Paryżem i miastami na południowym wschodzie Francji. Na początku pociągi mają mieć jeszcze załogę, ponieważ system wymagał będzie kontroli i eliminowania błędów na bieżąco. Ale gdy już wszystko zostanie sprawdzone i zweryfikowane, pociągi zaczną jeździć już bez nadzoru człowieka.
    SCNF zamierza bazować na doświadczeniach automatycznego metra, które od kilku lat z powodzeniem jeździ po Paryżu. Trzeba przy tym pamiętać, że system projektowany z myślą o TGV będzie o wiele bardziej złożony m.in. ze względu na występowanie czynników, o które metro nie musi się martwić (śnieg, przeszkody na torach). Francja nie jest oczywiście jedynym krajem, który wkroczył na ścieżkę autonomicznego transportu kolejowego. Już w ubiegłym roku Niemieckie Koleje Państwowe (Deutsche Bahn) poinformowały, że uruchomiły pilotażowy projekt sprawdzający, jak funkcjonują pociągi bez maszynistów.

    (źródło: www.forbes.pl)

  • Apple wyprodukuje zegarek z możliwością rozmów w sieciach komórkowych!

    2017-08-07

    Jak podaje Reuters powołując się na własne źródła w Apple prace nad nowym modelem zegarka Apple Watch już trwają, jednak na razie nie jest znana nawet przybliżona data wprowadzenia urządzenia na rynek. Widomo, że nowy model Apple Watch będzie pozwalał na połączenia komórkowe bez pośrednictwa iPhone’a. Partnerem Apple’a w projekcie jest koncern Intel. Dostępne obecnie w sprzedaży modele Apple Watch do realizowania funkcji komunikacyjnych wymagają bezprzewodowego połączenia z iPhonem - chodzi np. o wysyłanie i odbieranie wiadomości, korzystanie z map czy streamingu muzyki. Według nieoficjalnych informacji przyszły model Apple Watcha będzie mógł funkcjonować w sieciach komórkowych jako samodzielne urządzenie niezależne od obecności iPhone’a. Ma pozwalać na wykonywanie połączeń telefonicznych, wysyłanie SMS-ów czy korzystanie z funkcji internetowych. Nowy sposób funkcjonowania zegarka od Apple będzie możliwe dzięki zainstalowaniu w nim chipa obsługującego technologię LTE, którego producentem i dostawcą będzie koncern Intel. Obecnie Apple prowadzi rozmowy z operatorami w Europie i Stanach Zjednoczonych w sprawie oferowania przez nich „komórkowej” wersji Apple Watcha. Tylko w I kwartale tego roku Apple sprzedał na całym świecie 3,5 mln swoich zegarków - o 59 proc. więcej niż rok wcześniej.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • LG wprowadza na rynek smartfon LG Q6. To pierwsze urządzenie, po LG G6, wyposażone w wyświetlacz Full Vision.

    2017-07-13

    Seria Q dołączy do portfolio smartfonów LG, w którym aktualnie znajdują się: seria V, seria G, seria X oraz seria K. Koreański producent zapowiada, że smartfony z serii Q będą oferować kluczowe funkcje dostępne w modelach klasy premium przy jednoczesnym zachowaniu przystępnej ceny. W skład globalnej rodziny Q6 wchodzą smartfony Q6+, Q6 oraz Q6α. Różnią się one od siebie wielkością pamięci RAM i pamięci wewnętrznej. LG Q6 wyróżnia się cechami flagowca LG G6, takimi jak wyświetlacz Full Vision i zminimalizowane ramki wokół ekranu. Wyświetlacz Full Vision ma przekątną 5,5 cala, rozdzielczość FullHD+ i format 18:9. Ponadto smartfon wyposażono w funkcję rozpoznawania twarzy pozwalającą na szybkie odblokowanie urządzenia, aparat do zdjęć selfie z szerokokątnym obiektywem o kącie widzenia 100 stopni. Z kolei metalową ramkę otaczającą obudowę wykonano z wytrzymałego stopu aluminium z serii 7000, który stosowany jest m.in. w przemyśle lotniczym i kosmicznym.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)

  • Polacy rezygnują z telewizorów. Samochód popularniejszy niż smartfon.

    2017-07-10

    Na wyposażeniu przeciętnej rodziny jest coraz mniej telewizorów, kamer i drukarek. Chcąc zyskać więcej wolnego czasu częściej korzystamy ze zmywarek i pralek. Trwonimy go potem przed ekranami coraz popularniejszych smartfonów i komputerów – wynika z danych GUS. 3,2% Polaków nie ma telewizora. Rezygnacja z odbiornika wynika z postępujących zmian technologicznych, które pozwalają zastąpić to urządzenie innymi - np. goglami wirtualnej rzeczywistości, smartfonem lub komputerem. Mają one tę przewagę, że potrafią dostarczać rozrywki dokładnie w tym miejscu i wtedy, kiedy potrzebuje tego użytkownik. Czas wolimy trwonić przed ekranem dającym wybór. Podobnie jest z innymi zmianami zachodzącymi w wyposażeniu polskich domów. To moda, rozwój technologii czy chęć efektywniejszego wykorzystania czasu decydują o tym jakie urządzenia kupują Polacy. Szczególnie szybko rośnie popularność urządzeń pomagających utrzymać porządek w mieszkaniu. I tak na przykład pralka automatyczna jest na wyposażeniu 95,8% gospodarstw domowych. Zmywarka znajduje się już w 29,2% domów. To prawie 5 razy wyższy wynik niż dekadę temu. Co robimy z tak uzyskanym wolnym czasem? Przynajmniej jego część trwonimy przed ekranami takich urządzeń jak telefon czy komputer. Najpewniej te dwa urządzenia stoją za spadkiem popularności nie tylko telewizorów, ale też np. kamer wideo, wież Hi-Fi czy aparatów cyfrowych.

    (źródło: www.wirtualnemedia.pl)